Jasså är det svin nu?!

Någon som minns fågelinfluensan? Den skulle ju, nästan, komma att utplåna hela västvärlden. I alla fall om man skulle tro nyhetsrapporteringen. Men jag vet inte… Den dog bort på något sätt.

Nu är det svin ”dom” skräms med. 20 dödsfall på ett dygn har kunnat härledas till svinviruset. På något sätt känns det som att man borde vara mer oroad över Malaria. Om det är antalet döda som oroar.

13 svar to “Jasså är det svin nu?!”

  1. Ja, du alldeles rätt! Detta känns som en sån där ”mannen”-grej (the man, alltså), det verkar som om det måste finnas ett virus varje vår som vi alla ska vara rädda för, och det är endst myndigheterna/”mannen” som kan göra något åt det…

  2. tomaskarls Says:

    Liza: Vadå ”mannen-grej”? Förklara dig! Vad har det specifikt med män att göra?

  3. Du har rätt med malarian, om det är antalet döda som man skulle bry sig om. Men det är ju nu så att den inte ännu hotar oss vita män i usa eller europa, förutom nån enstaka mygga nära schipol…

  4. Jag kände det på mej att du skulle tolka det fel, därför skrev jag ju på engelska ”The man” (för det uttrycket måste du väl ha hört?) men du tog på näsan ändå ;)
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Man
    Ingen direkt kopplingen till mannen i sig alltså :)
    Ha en bra söndag!

  5. tomaskarls Says:

    Janne: Hmmm….. så är det…

    Liza: Nämen, inte tog jag på näsan heller! Det var en ärlig fråga :)

    Jag kan uppriktigt säga att jag aldrig har hört det uttrycket förut. Faktiskt, fast jag läst en hel del engelska böcker o. så. Därför kopplade det inte alls för mig när du talade om ”mannen” o. ”the man”. Det kan hända den bäste, det hände Tomas :) Nå, nu har du lärt mig något nytt!

  6. Ok, ingen näs-på-tagning då ;)
    Roligt att man kan vara till nytta någon gång också! :)

  7. Tankesultanen, yrar på morgonen.. ;) Says:

    Jag hade faktiskt ett svin som förpestade luften utanför min dörr igår.. om jag får influensan måste jag nog gå och kolla mig hos en doktor Bluff. Man vill ju inte drabbas av svinpesten heller..

    Förövrigt kan jag hålla med dig om att detta återigen kan vara übermediatiserat. Karin Bajs har skrivit en artikel i dagens DN som du kan läsa; om att panik är ett större hot än själva influensan..

    Förövrigt secondo så kan jag upplysa dig om att serbmaffian är mina vänner. Dem behöver jag inte vara rädd för. Vi är rätt tajta.
    Men du vet ju vad Maud Kosson likt en papegoja brukar spotta ur sig.. Jag följer rådet och därmed har jag jobbat MYCKET på senare tid. Bla förra helgen.. Men nu är jag ledig och chillar. Om du eller hsg har vägarna förbi Kungsträgården tycker jag du ska bege dig dit.. körbärsträden är i full blom och de vackra damerna likaså! :) Ha en excellent dag!

    • Tankis: Å, tala inte om Kungsträdgården *vill dit* :-/

      • Tankesultanen Says:

        Och Yvvan.. jag kan nu på kvällen intyga att det vart görfint där i Kungsan!! Jag tycker gott att du kunde ta en avstickare vsäterut och komma och kolla!! Imorrn måste jag försöka ta mig dit igen för att ta lite kort! :)

  8. The man som var ensam i slag i världen var faktiskt en legendarisk person som hette Red Adir. Han anlitades alltid då oljekällor runt om i hela världen började brinna. Han blev känd för oss i våra trakter då en oljekälla i Nordsjön började brinna eller fick en s.k. blow-out. Han kallades även in då 700 oljekällor sattes i brand under Kuwaitkriget i början av 1990 talet. I det sammanhanget började en finne med namnet Johani Niinivaara fundera på en lösning på problemet. Han utvecklade en uppfinning som nu är en värklighet. Detta är ett ett exempel på både kreativitet och The man.

    Läs om honom i tidningen Antenn som ges ut av ELFA, min favoritleverantör av elektronikkomponenter.

    http://www.elfa.se/antenn/arkiv/4_03.pdf

    Nu kanske jag gör som Tankis tipsade, jag åker in till Stockholm och fotograferar blommande körsbärsträd i Kungsträdgården. Kanske även något annat vackert.

  9. tomaskarls Says:

    Liza: Nope, det är lugnt :)

    Tank: Du är den perfekte arbetaren. Bara gnor på utan att klaga :)

    hsg: Just så, då vet vi det :)

  10. Tankesultanen Says:

    Jag vet.. visst är jag duktig! Men så tycker jag om mitt jobb oxå! :) Fast i dag har jag slöat till ordentligt ändå.. har vart med en tjej på Stureplan och i Kungsan och softat mer eller mindre hela dan.. var över 20 grader så man blir som gälen..! ;)

  11. tomaskarls Says:

    Tank: ”En tjej”, ahaa! :)

Kommentera

