Shorts och T-shirt

Nämen come aaan nu!! Visst är det vackert väder idag, men något shorts o. t-shirt för är det inte ännu.

Men det tyckte tydligen snubben jag så på stan idag, som kom sättandes med just shorts, t-shirt o. solbrillor. Han såg oberörd ut av, den ändå ganska kalla, vinden. Jag slår vad om att han ändå innerst inne frös.

14 svar to “Shorts och T-shirt”

  1. Tror du gillar dendär bilden på något sett, den har varit med förr.
    Och jag kan inte vara helt dement än eftersom jag minns det.

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Eller så beror det på att man får många träffar på den när man googlar :)

  3. tomaskarls Says:

    Kat: P.S. Men visst gillar jag bilden. Det kan jag ju inte sticka under stol med. Jag gillar hur ljuset träffar regnet o. hur det tar fram den gröna färgen i gräset :)

  4. Yeah sure..:)

  5. Tankesultanen Says:

    Här var det redan dags för en bar överkropp och många i flipp-flops idag.. men å andra sidan var det ju som sagt över 20 gradusov.. och det brukar räcka med +10 för att se de första i shorts och foppatofflor! Själv var jag med i gruppen Hata Foppatoflan då jag var med i Facebook så jag hoppas innerligt att du inte kör med sådana som borde förbjudas i det nya elfte av Guds budord. ;)

    • Jag tycker att du skulle kunna gå med i fb på nytt nu då jag också är med där, Tankis. (Och nej, jag har inga foppatofflor :) Än.)

  6. tomaskarls Says:

    Tank: Hmmm…

  7. Shorts hade jag inte, men nog t-shirt utan jacka, så varmt var det i alla fall här hos oss idag. Kom inte att titta på mätaren, men igår hade vi 19-20 grader i skuggan.

  8. Kanske han ”lååsta vara naa”?

  9. tomaskarls Says:

    Yvonne: Hmm… Men här blåste det ganska mycket…

    Issi: Hmmm…. Det var nog precis det som det var frågan om.

  10. …och sådant tar ju i ögonen och kanske i nerven?

    Don´t get me wrong Tomas. Jag gillar dig skarpt, men är innerligt trött på den österbottniska ”ty ska int tro et dy ir naa” / ”va tror itee er e ir?” mentaliteten.

    More public nudity for the people!

    Ha en trevlig Vapp och allt det där!

  11. tomaskarls Says:

    Issi: Jaha, vem var det som kom med teorin om att det var frågan om någon som ”lååsta va naa”?!

    Mitt svar var nog mest ett trött hummande efter en lång o. intensiv arbetsdag, inte så allvarligt menat faktiskt.

    Jag håller med om det tröttsamma med den attityd du nämner, men det här var inte något exempel på den.

  12. Javisst! Antar att det var ett uttryck av ”i andra ser man det som man inte gillar hos sig själv” syndromet från min sida… Jag ber om ursäkt!

  13. tomaskarls Says:

    Issi :)

Kommentera

