Klara Vappen!

Jag sa till en kollega på Iso W. idag att det måste vara ett ålderstecken att man inte har några planer för Valborgsmässoafton, att man knappt tänkt på det förrän klockan närmar sig 1600.

Annat var det när man var ung student. Jag minns Vappen -94, tänkte jag nästan säga. Men det gör jag inte o. det är det som är poängen. Under studietiden hände det saker på Valborg o. första maj, galna fester, o. vilda upptåg. Men nu…

Va ska man hitta på ikväll?

Spelar: La Despedida/Manu Chau

9 svar to “Klara Vappen!”

  1. johanna Says:

    tjena brorsan!
    glada wappen iallafall! Här har mitt firande tagit en totalomvändning. Jag missar alla ”högtidsdagar”.. Orsak?- kanske jobbet? sambolivet? àldern :) ?! ..en mix av allt kanske. Ska nu fira wappen med att inviga mitt första nattskift..zzzZz..

    fira vackert!
    kram av johanna

  2. tomaskarls Says:

    Tjena syrran!

    Ja, det blev nog vackert firat här igår. Typ sängen kl. 2300.

    Kram!

  3. här har du en sysselsättning/sport/hobby, http://www.geocache.fi/ skaffa dej en hand GPS och utforska Vasa på ett annat sätt, och få motion på samma gång, gissar att det finns några på Iso W som redan utövar detta. Här är en länk till gömmor i Vasa, http://www.geocache.fi/caches/jakauma.php?kuntalista=Vaasa just nu finns det 126 st. ”cachar” i Vasa av varierande svårighetsgrad. Antagligen någon väldigt nära dej… Det finns några i byhålan åxå, 6 st. och 3 av dom nära dina hemtrakter.

  4. kicki Says:

    Premiärbastu för säsongen vid villan och lite grillat – det får räcka för oss som är lite till åren komna:)

  5. tomaskarls Says:

    tpo: Intressant! Allt möjligt hittar dom på… :)

    Kicki: Det låter som ganska stora utsvävningar jämfört med min kväll :)

  6. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Tjena brorsan!! Och skål för våren!! :) Jag har varit och supit i Upsala helt i vanlig ordning.. jag var så jävla full.. kommer inte ihåg någonting alls. Var var jag?? Vad gjorde jag?? Inga minnen alls. Jag slocknade efter 11 starköl, 2 whiskeyn och en hel flaska Koskenkorva.. ;)

  7. Tankesultanen: det var ju duktigt gjort! :-)

  8. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Visst var det coolt Mickemannen.. försök dricka mer du!! ;) Idag är det bra att Jesus har intagit Stockholm så att jag kan få syndernas förlåtelse för allt jag må hava gjort i fyllan.. :)

  9. tomaskarls Says:

    Tank: Tjena kompis! Låter som en finsk fördrink :)

    Mickemannen: Du ska inte tro på allt som Tankis säger. Jag tror inte på att han drack två hela whiskyn :)

    Tankamnnen: Har Jesus varit där?! :)

Kommentera

