Nu är…

…jag tillbax från bastun. Hui va varmt det var!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om men det känns som att jag måste ta bladet från munnen efter många YouTube-inlägg.

Det börjar grönska där ute. Idag när vi gick på lunch till ”Andra sidan” kände man doften av gödsel. I kombination med vädret väckte det många tankar från ungdomens vårar när man harvade hemmanet.

Våren är bra men hösten är bättre.

Jag kom att tänka på vilka vändningar livet tar. Ifjol den här tiden jobbade jag på Sanningsfabriken som reporter på ekonomiredaktionen med ansvar för boende sidorna på lördagar, nu jobbar jag på Iso W. med transporter, o. allt vad hör till det.

På ett sätt saknar jag den tid i livet när jag hade tid o. energi att reflektera o. tänka på allt möjligt för att skriva om det på bloggen. Hmmm…

I tiderna när jag satt i traktorn lyssnade jag alltid på Iron Maiden. Det var kassettspelare, o. kassetterna blev väldigt dammiga.

10 svar to “Nu är…”

  1. Så du gillar bättre att skörda än att så, då? Hösten är bra, men jag tycker bättre om våren…

  2. Vafför känner ja o så där? E d egentligen så att man int ”hinner” blogga, elä orkar man bara int? Int ha vi väl bara blivi gamla??? fasliga tanke. Nej Nej, ja tror d e nån anti-blogg-juttu i luften just nu bara…d går nog om….kanske…

    kram o skön lörda!!!

  3. tomaskarls Says:

    Yvonne: Jag gillar hösten bättre. Jag skrev om det här på bloggen i höstas minns jag.

    Loppan: Näääää…. Bloggande har väl inget med ålder att göra heller?! För min del är det nog att energin går åt till jobbet just nu, så det blir inte så mycket över.

    Kram!

  4. kicki Says:

    Man ska var nöjd att ha ett jobb att gå till i dessa tider. Vila och reflektera hinner vi sen när vi blir pensionärer. Och inte är det ju så bra att sitta och hänga vid datorn heller, men en dag som denna passar det utmärkt.

  5. tomaskarls Says:

    Kicki: Jag klagar inte över mitt jobb!

    Men jag gillar inte det där tankesättet att man ska ”leva” sen, när man blir pensionär. Nä, man måste nog hitta ”livet” i varje dag. Det är den stora utmaningen här i livet.

  6. men att reflektera e väl int att leva???

  7. tomaskarls Says:

    Loppan: Kan det inte vara en del av att leva då?! Jag mår bra, o. känner mig ”som mig själv”, när jag kan reflektera över saker o. ting som händer.

  8. kicki Says:

    Att jobba är en viktig del av livet, utan jobbet skulle jag vara en halv människa. Jobbet gör att man känner sig behövd, men fritidsaktiviteterna utgör en viktig motvikt och det tillsammans formar livet.

    Jag menar alltså inte att jag bara sitter och väntar på pensionen. I själva verket kan det gott hända att tiden blir lite lång när den dagen kommer – om man får vara frisk.

  9. d e d väl nog, säkert en stor del till o me, minnen e halva människan, elä nå sånt. Dom som gör en ti den man e…ha ja hört..
    Skön söndag!!

  10. tomaskarls Says:

    Kicki: I see your point.

    Loppan: Hmmm… :)

Kommentera

