Communication breakdown

Fan oxo! Jag har gjort bort mig lite idag.

Det fanns inget ”kentä”, alltså täckning, kontakt, på telefonen på förmiddagen. Tänkte att jag testar att stänga av den o. starta den på nytt, så kanske det fixar sig. Stängde av telefonen, satte på den på nytt. När det frågades efter PIN-koden knappade jag in den gamla vanliga. ”Fel kod!” stod det i rutan. ”Jag tryckte väl fel”, tänkte jag, o. knappade in samma kod igen. Men ändå stod det ”Fel kod!” i rutan.

Då slog det mig att jag hade knappat in koden till min gamla lur. När jag började jobba på Iso W. fick jag ju en lur därifrån, med en annan kod. Paniiiik! Vad var koden till denna??? Efter en stunds funderande var jag säker på att det antingen var 1111 eller 0000. Men vilken av dom? Så jag chansade på en, o. det var fel.

Efter tre felaktiga PIN-koder låser sig ju kortet o. man ska knappa in PUK-koden för att få liv i telefonen på nytt. Men var har jag den? Paniiiik! Efter att ha letat igenom hela lägenheten kan jag konstatera att jag nog har slängt lappen där PUK-koden finns.

Så nu har jag varit utan telefon hela dagen. Som tur är, om jag fattat infon på Soneras hemsidor rätt, så kan jag få koden imorgon från någon på Iso W. Men ändå, va pinsamt, o. vad konstigt att vara utan telefon…

10 svar to “Communication breakdown”

  1. Jag har också lyckats med det där, medan jag hade Elisa som operatör. Men då ringde jag deras kundtjänst och fick PUK-koden därifrån. För någon PUK-kod hade jag nog aldrig fått på nån lapp.

  2. tomaskarls Says:

    Yvonne: Jo, men hur kan man ringa när telefonen är låst? :)

  3. Tankesultanen Says:

    Klantigt. Mycket klantigt gjort. ;)

  4. Tankesultanen Says:

    Förövrigt kan jag upplysa dig om att det nog är ekonomiavdelningen du kommer att märka att är dig behjälplig imorrn.. vi sparar ju original eller kopior på allt vi!! :)

  5. tomaskarls Says:

    Tank: Ja jag erkänner, det var klantigt :)

  6. Jag har hört att det finns folk som spar sina lappar med puk-koder. jag tror att dom är aliens.

  7. tomaskarls Says:

    Maria: I söndax hade jag gärna varit en ailien isf.

  8. hihi:) d där ha ja lyckats me.. en gång på pappas telefon:) gis om han vart nöjd me sin minsting då:)

  9. tomaskarls Says:

    Fia: Hmmm… :)

Kommentera

