Glasögonormen Tomas

Förra helgen var det telefonen som gick i lås efter tre felaktika PIN-koder o. den här helgen blev det en kraschad kontaktlins.

Tydligen var jag så trött igår när jag tog ut linserna att jag inte märkte att den ena linsen låg på kanten ännu när jag skruvade på locket. Kant+lins+lock påskruvar=not good.

Eftersom det var mitt sista par linser i den här laddningen måste jag ta på mig glasögonen när jag gick ut för att se på världen idag. Det tog riktigt emot att gå utanför dörren med glasögon. Jag använder typ alltid linser, sen många år tillbax. Jag är kontaktlinstillverkarnas bästa vän. Det kändes som att: ”nej… nej… vänta lite, något är fel”.  Som att jag var på väg ut utan byxor, ungefär…

glasögonorm 0013

6 svar to “Glasögonormen Tomas”

  1. Du har min fulla sympati. :-D Precis så där sur blir jag av mina brillor också.

  2. tomaskarls Says:

    Anni: Sur blir man :)

  3. Gillar inte glasögonen jag heller…

  4. Jag gillar glasögon men äger inga

  5. Hahahaha, vilka fantastiska före och efterbilder. Förebilderna visar alltid en butter person och efter en glad :-)

    Men tack för att du mig, jag måste beställa linser.

  6. tomaskarls Says:

    Maria: Hmmm… typ :)

Kommentera

