Livet, livet…

Just nu är en sån där stund då jag känner att livet faktiskt kan bli, o. har blivit bättre.

För dryga fyra månader sedan var jag arbetslös o. såg ingen ljusning på den punkten. Världsekonomin var i fritt fall, vilket inte är bördig jord för jobbsökning.

Idag o. igår var jag på en kurs via Iso W.

Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka det. Men i min värld känns det fantastiskt att en arbetsgivare vill betala en hel del för en kurs för en som är ”bara” vikarie. Det känns som att man är med på plan igen istället för på utbytarbänken.

Annars har det varit/är en tuff vår. Det är därför jag inte skriver så mycket för tillfället. Energin har gått till jobbet. Men det lugnar ner sig. I’ll be back…

PMF 0071

8 svar to “Livet, livet…”

  1. Det har vänt rejält för dig! Jag är glad jag med å dina vägnar. Och det är ett smart företag som sett dina möjligheter.

  2. Magnolia Says:

    Roligt att du trivs och känner dej väl omhändertagen av Iso W! :o) Sådana där ”namnskyltar” använder jag också i mina kurser! :o)

  3. tomaskarls Says:

    Maria: Ja visst har det vänt! Speciellt om man ser tre år tillbax! Herregud! Det har varit tre otroliga år egentligen.

    Magnolia: Jo jag trivs. Bara arbetsmängden normaliseras nu så blir det riktigt bra. Jag antar att du delar ut samma godis då oxo som vi fick :)

    Ken: Jo.

  4. Det är inte så ”bara” att vara vikarie, kanske du får fortsätta efter vikariatets slut hos samma arbetsgivare med samma eller andra arbetsuppgifter.
    Själv började jag som vikarie och har i år jobbat 23 år hos samma arbetsgivare (dock på olika enheter under årens lopp).
    Chansen finns… :-)

  5. tomaskarls Says:

    Micke: Ja, det är klart att den möjligheten finns. Men det ids jag inte spekulera i nu, det får vi se sen, hur världen ser ut då.

  6. Livet gör som det vill med oss. Dit vi skall hamna hamnar vi. Det är ingen idé att kämpa emot. Du har fått kämpa den goda kampen och gått igenom det. Sådant stärker. Det skall inte vara för lätt i början. Du har alla möjligheter nu att arbeta och utvecklas i ett företag i världsklass. Så har det nog också varit menat från början.

  7. tomaskarls Says:

    hsg: Jag ser det oxo så. Det blir som det blir.

Kommentera

