Another fuckin’ midsommar

Dax att fara till Prisma o. Alko för o. trängas, o.  sedan dra norrut för att fira midsommar.

Midsommarfiilisen fick sig en riktig rivstart igår på jobbet när en kollega under en förlängd kaffepaus sjöng en del vackra sånger acompanjerad av dragspel.

Han sjöng bland annat dessa två. Jag sätter ut båda, för jag kan inte välja. Visst är det vackert! Jag vet inte vem kvinnan är som sjunger, men det var den bästa versionen jag hittade. Mannen heter Evert Taube, om det säger någon något.

Trevlig midsommar bästa bloggläsare!

6 svar to “Another fuckin’ midsommar”

  1. Trevlig midsommar!!!!

  2. Nils Ferlin och Evert Taube är båda folkkära poeter och sångskrivare. Bilden av Evert är en typisk bild från Gröna Lund där han framträdde en hel vecka i juli alla somrar ända tills han blev så gammal att sonen Sven Bertil fick ta över. GLAD MIDSOMMAR.

  3. Ni har trevliga fikapauser.

    Ha en fin midsommar!

  4. tomaskarls Says:

    L8: Tack det samma!

    hsg: Jag ska vara riktigt ärlig nu. När jag gick i gymnasiet ”matade” vår modersmålslärare oss med bland annat Taube. Då, på den tiden, var det det tråkigaste man kunde tänka sig. Men nu, när man är lite äldre, inser man storheten i orden som har sammanflätats med noterna. Ha en riktigt bra midsommar du oxo!

    Kat: Ja, det är ju inte vardag. Men denna var verkligen lyckad! :)

  5. Ha en förträfflig midsommar!

  6. tomaskarls Says:

    Tack det samma! :)

Kommentera

