”I will be on vacation and out of the office 3.7-3.8”

Jag undrar hur många såna här mejl, med den här rubriken alltså, som jag fick igår? Det var av kollegor som började sin semester igår.

Mot slutet av dagen började det kännas som att de gjorde det för att retas. Really rub it in, typ. Nåja, nu vet jag att halva Iso W. är på semester. För mig är det långt till något ledigt ännu, typ 4 veckor.

Annars har det lugnat ner sig på jobbet. Det känns som att man hinner med nu o. har lite koll utan att jobba en massa övertid. Man kan jobba mera pro.aktivt i stället för re-aktivt, för att använda några sofistikerade ord. Det är mindre ”fire fighting”, för att använda ett engelskt uttryck.

Anyway, 12 grader där ute hör ni! Vad säger ni om det?! Ganska galet hur vädret kan slå om.

Nä, nu ska jag försöka hitta någå god mat att göra ikväll…

2 svar to “”I will be on vacation and out of the office 3.7-3.8””

  1. Tankesultanen, petitessguru ;) Says:

    Heter det inte normalt bara: Out of office.. och inte Out of the office?? Även om sistnämnda egentligen låter grammatikaliskt mest korrekt..

    Själv är jag Ouf of office om en vecka och 3 veckor framöver. Ska bli så jädrans skönt asså!! :) Även om jag tror jag jobbar lite på semestern oxå förstås..! Har ju köpt min lilla Acer Aspire One d250a nu så nu kan man jobba lite varstans! :)

    Ska försöka dra iväg ett mejl åt dig här framöver. Är påväg till den östra rikshalvan om cirkus 3 v faktiskt.. ska studera kartan och se om möjligt ta sig en snabbis uppåt oxå.. nollplanering som vanligt haha! ;) Shalom!

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Out of office, är nog det rätt skulle jag säga… Eller så finns det någon nyansskillnad i betydelsen… Je sais pas…

Kommentera

