Får man fiska från Replotbron?

Det kom ett uppehåll i regnet så jag tog chansen o. trampade iväg. Jag hade knapt fått upp farten innen det började regna igen. ”Men va fan”, tänkte jag. ”Ingen har väl dött av lite regn heller, tvärt om är det ganska lugnande”, så jag trampade vidare.

Uppe på nocken (heter det så? det högsta stället?!) på Replotbron, på väg dit, noterade jag några snubbar som stod o. fiskade, metade därifrån. ”Hmmm…”, tänkte jag. ”Va fan händer om det kommer en båt farande under bron o. föraren får nylonlinan runt halsen?”. Jamenar, det är ju en del båttrafik där under. Inte så osannolikt att de här fiskande snubbarna kunde få en större fisk på kroken än vad de önskade sig.

Nå, när jag hade varit o. svängt på Berney’s gårdsplan o. var på väg att passera fiskarsnubbarna en andra gång på tillbakavägen sveper en av dom sitt metspö över broräcker o. in mot cykel o. körbanan. Det var just när jag skulle passera. Jag han just o. just veja. Tur att det uppförsbacke o. jag inte cyklade så jättesnabbt just då, för det var fem före, jag säger FEM FÖRE, att jag skulle ha fått metspöt rakt i fejset, tappat kontrollen över cykeln, åkt ut över broräcket o. störttat mot en säker död.

Vet ni förresten vad som är den bästa sportdrycken? Jo, det ska jag tala om för er, för det talade den marathonspringande syrran om för mig härom sistens, det är vanlig mjölk. Den innehåller proteiner, kolhydrater o. fett. Precis vad kroppen behöver efter ett pass.

Spelar: Ukkonen/Maj Karma

På bilden: Sportdryck

sportdryck 0091

5 svar to “Får man fiska från Replotbron?”

  1. !!!
    Du lever farligt.

  2. Jaaaamen va faaaaaaaa
    Du sku ha hiva fiskegubbarna över räcke reeee!!!!

  3. tomaskarls Says:

    Kat: Jooo, men jag spetsar ju till det här på bloggen ska du komma ihåg :)

    L8: Jag tänkte faktiskt att det borde man ha gjort. Då hade de andra tänkt sig för nästa gång innan de viftar med sina fiskpinnar :)

  4. d e farligt att motionera.. d har ja allti sagt:)

  5. tomaskarls Says:

    Fia: Det har jag oxo alltid sagt. Nu utmanar jag ödet :)

Kommentera

