Största… möjliga… tyst… nad…

Ja, det är väl en passande rubrik för den här bloggen nuförtiden. Inte mycket babbel. Jag vet inte vad det beror på, men skrivarinspirationen finns inte som förr. Kanske det är en tyst period. Alla stora författare har väl haft tysta perioder? Kanske det beror på att jag skriver en hel del på jobbet? Inte för att nu de skriverierna kan jämföras med bloggskriverierna. Sen är det ju mycket som snurrar i skallen som det inte passar sig att skriva om.

Anyway, annars knallar det på. Intet nytt under solen. Det är ekorrhjul o. vardag, ofrånkomligt. Det har lugnat ner sig rejält på jobbet jämfört med det galna tempot under april o. maj. Tur är det för på det sättet skulle jag inte ha orkat länge. Vi får hoppas att det håller sig på en balanserad nivå sen i höst oxo när semestrarna är slut o. hjulen börjar snurra på allvar igen. På tal om semester så har jag en vecka jobb kvar till två veckor ledigt. Fast jag bara jobbat sen februari känns det mer än behövligt just nu. Jobbsökning, vilket jag ägnade mig åt från augusti till februari, är sannerligen ingen avslappnad tillvaro på en räkmacka.

Förövrigt kan jag ärligt säga att jag kommit igång med motionerandet. Cykling varvat med stavgång, o. jag har redan märkt de positiva följderna.

Nu har jag snart sippat i mig en kanna kaffe o. klockan närmar sig 10. Dax att tugga i sig den första biten av det dagliga brödet o. sen ta tag i dagens städprojekt. Sen vet jag inte vad som händer…

Jo, det tänkte jag ännu säga. Det gör mig glad att se att folk är in o. kollar bloggen fast jag inte skriver så mycket.

enjoy_the_silence_by_wickednox1

5 svar to “Största… möjliga… tyst… nad…”

  1. Jag trodde tystnaden berodde på semester!

  2. Roligt att få en uppdatering iaf.

  3. tomaskarls Says:

    Kerstin: Nädå… :)

    Kat: Hmmm… :)

  4. Tankesultanen, hos 50-åringen.. Says:

    Men självfallet måste man kolla in din blogg ibland.. om du hade porrlänkar på din sajt skulle du få dig en rejäl hacka efter ett tag..!! ;)

    Själv sitter jag nu på NGLI.. och tänker på att jag börjar bli gammal.. 2 våta nätter i följd.. och det orkar inte min gamla kropp med längre.. ;) Att vara ute till 3 är inget för en snart 40-åring. Men nu skålar vi för 50-åringen!! När kommer du västeröver förresten??? Börjar bli dax nu! :) Shalom!

  5. tomaskarls Says:

    Tank: Nä, inte orkar man med sånt längre :)

Kommentera

