Betongmöbler

Dagen till ära fick jag igår för mig att skaffa möbler till balkongen. Jag är så ovan att ha balkong, så jag hade nästan glömt bort att jag har en.

Det är annars rätt tid att köpa utomhusmöbler nu. De säljs sjukt billigt. Man chockas av vilka enorma marginaler de har annars när de kan sälja ett sett stolar o. bord för 88 Eur som annars kostat 231 Eur. Om det nu stämmer att de kostat 231. De kanske bara drar till med det.

Anyway, det finns en annan orsak till att de är billiga. De är nämligen halvfärdiga när man får dom. Det var lättare sagt än gjort att få ihop bordet, så att det stämmde när man vände det på rätt. Till min stora lättnad var stolarna färdigt ihopskruvade.

Klicka på bilderna för att se dem större.

6 svar to “Betongmöbler”

  1. tomaskarls Says:

    Kerstin: Nope! Jysk.

  2. Jag tycker att Jukka (om han lever) borde få flytta ut på balkongen.

  3. tomaskarls Says:

    Kat: Jukka lever o. mår skit. Men nu ska jag flytta ut honom enligt din rekommendation, så dör han är det ditt fel :)

  4. Ja ja skyll på mig bara. Tyckte det skulle se estetiskt bra ut där med de svarta möblerna och betongen. En röd accent var det visst också på bilden.

    Som en liten parentes brukar jag vara expert på att ta död på blommor.

  5. tomaskarls Says:

    Kat: Nå, vi ska se hur det går :)

Kommentera

