Första augusti

Jaha, det skulle alltså vara första dagen på semestern. Eller räknas måndagen som första dagen på semestern för att man annars skulle ha jobbat då? Hmmm… Nå, det är kanske irrelevant. Det känns inte som semester ännu. Det kanske tar lite tid. Det känns bara som another fuckin’ lördag morgon.

I vilket fall som helst står regnet som spön i backen. Skulle jag vara den som gnäller på vädret så hade jag kunnat gnälla nu, men det gör jag inte. Vädret är som det är, går inte att ändra på. Punkt o. slut!

Det slog mig att det idag är exakt på dagen tre år sen jag blev sjukskriven för burnouten, vilket blev börjag på ett o. ett halvt års sjukskrivning o. allt vad det förde med sig. Nå, det tänker jag inte älta desstomer nu. Det är ett avslutat kapittel. Men det kan ju vara bra att ägna det en tanke så att man minns var man var för bara tre år sedan, men sen låta det vara så att man inte styrs av det förflutna.  Samtidigt som jag känner att jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det. Hmmm…

Några spikade planer har jag egentligen inte för semestern, förutom att bryta rutinerna o. inte sitta framför datorn hela dagarna. En bra början kunde vara lite frukost.

Hmmm… Det var nog allt för den här gången.

augusti_kalender

12 svar to “Första augusti”

  1. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Ja mannen, det är först på måndagen som semestern börjar! :) Idag och imorrn är det normal helg.. nu ska du bara varva ner lite grann.. ta dig en sup, gå ut på stavgång med Vasas pensionärsförbund och vila på din spikmatta! ;)

    Sen tycker jag du ska ta det lite lugnare på jobbet fr o m hösten.. all den övertid du verkar ha är sjuk ju.. I know what I’m talking about!

    Och så tycker jag du ska passa på att komma och hälsa på! Ta Cheb Ken med dig!! Eller så ses vi i HFOR! :)

  2. Men du, tänk vad många du lärt känna senaste åren! Det kanske du aldrig gjort om du inte hade gått in i vägghelvetet!

  3. Vad hindrar dig från att skriva hur mycket som helst om det?

  4. tomaskarls Says:

    Tank: Jag hoppar över stavgången idag :)

    Det blir knappast så intensivt på jobbet mer som det var i våras. Det berodde ju mycket på att jag var ny.

    Maria: Absolut! Det har jag tänkt på många gånger. Det gamla talesättet ”Intet ont som inte för något gott med sig” stämmer verkligen. Jag lärde mycket under tiden i helvetet.

    Kat: Inget hindrar mig att skriva hur mycket som helst om det. Det är mer det att jag känner att jag inte vill älta det mer. Gå vidare, liksom. Men vem vet. Kanske jag skriver en bok om det någon gång?!

  5. Tankis-habib: det var ju du som skulle komma och hälsa på Tomas, inte tvärtom :-/

  6. tomaskarls Says:

    Just det Tankis!!!

  7. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Yvvan-habibi: I know.. men jag tänkte det var lättare för honom att ta sig ner till Sthlm än tvärtom.. hmm.. han kan ju parkera bilen i HFOR och ta båten över..! :) Själv måste jag flyga upp och det är dyrare än att åka till Paris.. :(

    Så in med er i en bil nu, du Yvonne, Carlos, Cheb Ken och Annie-luv!! Vi tog färjan till Travemünde.. vår resa började så. Fyra vanliga svenska turister, i en gammal sliten Renault.. :)

    Jag ska bjuda er på en espresso!! :)

  8. tomaskarls Says:

    Tank: Va du yrar nu igen… :)

  9. Tankis: och varför skulle du behöva flyga upp, det går tåg och bussar både från Åbo och från Hfors… det var nog det sämsta svepskäl jag hört. Annars låter det riktigt kul med en sån där yr resa som du föreslår :)

  10. tomaskarls Says:

    Yvonne: Ja, det vore något att blogga om! :)

  11. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Men Yvvan!! Inte kan du väl tänka dig mig sittade i en buss eller ett tåg.. inte ens i 1 klass! Taxi isf..! ;) Jag är en very importante person!! :)

    T ex denna helg ska jag erbjuda mitt företag mitt humankapital och därmed komma upp till 60 timmars arbetstid på en vecka. Jag är oumbärlig. Jag är kung.

    Pretentious.. moi??!? ;)

  12. tomaskarls Says:

    Tank: Men vad är nu detta? Har du fallit ner i arbetsnarkomaniträsket igen?!

Kommentera

