Semesterbabbel

Jag kan bara säga att jag njuter av semestern. Njuter av att få improvisera dagarna, göra det som faller en in. Inte vara fastlåst mellan 8-16 med efterföljande trötthet.

Hittills har jag varit några dagar ute i Spenaten (spenaten=landet/landsbyggden, där det är grönt. Ett uttryck jag lärt mig av Maria från Sverige. Jag hann oxo med en exkursion ut till det exotiska Jeppis, o. Aspergrens trädgård. Igår kom jag tillbax till betongen via K&P+ familj. Gick en sväng på stan o. kollade in Konstens natt. Mycket folk i rörelse men förvånandsvärt lite känt folk. Hmmm… Nå, jag såg Yvonne dansa samba iaf. Imorgon bär det av till Hufvudstaden för 30-års kalas o. träff med gamla bekanta.

Så nu vet ni det…

Hmmm…. Vad mera?! Vädret är ju bra, fast jag inte bryr mig.

Nä, om man skulle improvisera till lite frukost.

Bilden är från Byhåla ute i Spenaten. Jag kallar den ”Någon slags gul blomma vid randen av en kornåker”.

korn 0041

5 svar to “Semesterbabbel”

  1. Bystan eller spenaten är stockholmsslang för landsbygden.
    Ha en skön semester på bystan.

  2. tomaskarls Says:

    hsg :) Spenaten var det ju stockholmstjejen (dock inflyttad) Maria som lärde mig, o. det fattar jag ju varifrån det kommer. Men ”Bystan” ser jag inte varifrån det kommer.

  3. Tankesultanen Says:

    Ärligt.. det där uttrycket kände jag inte till. *antecknar* :)

    Bra att du vilar nu. Själv har jag ju återigen börjat tokjobba. I never learn..! ;)

  4. Fascinerande att när man pekar på länken med mitt namn så ser man en urgammal variant av bloggen där jag hade min kusins bebis i famnen. Undrar varför… Det var kul att du kom och tittade på oss!

  5. tomaskarls Says:

    Tank: Kännde inte till? Vad är du för en stockholmswannabee? :)

    Yvonne: Jag skulle inte använda ordet ”faschinerande”, kanske hellre ”yberskummt” :)

Kommentera

