Hemma hos Therese

Här sitter jag hemma hos Therese, fast hon är inte hemma. Hon kommer någon gång under dagen har jag förstått.

Jag har lyckats koka kaffe i hennes kaffekokare, som inte är en vanlig kaffekokare, utan en, tjaaaa, panna bara. Lite samma system som när man kokar kaffe direkt i pannan.

30-års kalaset igårkväll var väldigt lyckat, mat o. vin o. öl o. sprit, men ändå inte till överdrift. Ingen som åt för mycket alltså. En del gamla bekanta men mest okännt folk.

Det är första gången jag är ner till Helsingfors sen jag flyttade härifrån för lite över ett år sen. På ett år glömmer man både det positiva o. det negativa med att bo i en storstad, något jag blivit påmind om det senaste dygnet. Och ja, just nu saknar jag livet i storstaden, fast lägenheten jag sitter i är kokhet o. liten, o. bilarna o. spårvagnarna dundrar förbi utanför.

På programmet idag står brunsch med två (åtminstone) Viinimestarit. Dock inget vin idag. Någon jävla ordning ska det vara!

Sen får vi se…

HelsinkiHarbor

2 svar to “Hemma hos Therese”

  1. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Glada Therese? Lika glad fortfarande eller har hon blivit neggo med åren!? ;)

  2. tomaskarls Says:

    Jodå, hon är glad.

Kommentera

