Den beroendeframkallande Andningen

Jag skulle hämta ut den sista ”laddningen” på receptet av min astmamedicin idag. Men det blev stop hos farmaceuten eftersom receptet var flera (5) dagar gammalt.

Jävlar vad såna där onödiga regler o. punktknulleri kan irritera mig. Varför måste man ha recept på något som gör att man kan andas normalt, o. varför får jag inte köpa idag det som jag fick köpa för fem dagar sedan?

Men det är klart, man kan ju lätt bli beroende av att kunna andas utan hinder om man skulle ha tillgång till medicinen hela tiden. Visst förstår man att en läkare nu måste avgöra om jag kan få mera astmamedicin utan att riskera att gå ner mig i det problemfria andningens träsk, eftersom det nu gått 5 dagar sen jag skulle ha fått den utan ny byråkrati.

2 svar to “Den beroendeframkallande Andningen”

  1. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Ja det där är så typiskt FINland. Sjuk byråkrati. Står det att 5 dagar passerats så har det gjort det och då är det tvärstopp. Ingen flexibilitiet hos finnen. Så jävla typiskt finnepelle! Eller hur?!? Eller hur?? ;)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Eller hur!

Kommentera

