Spökballongen

Jag dog nästan av skräck i morse. Det är ett under att jag lever, nästan.

Igår när jag kom ut från Citymarket blev jag påtvingad en ballong. Jag släpade med den hem o. släppte upp den i taket här i Döskallegrottan. Jag tänkte inte mer på den efter det.

Sen sitter jag här i morse. Klockan är runt sex. Jag har varit vaken ca. 4,5 minut o. är så där pigg o. alert som man är klockan sex när man har varit vaken 4,5 minut. Jag tar en kaffekopp o. sätter mig framför datorn. Det är mörkt i lägenheten. Bara dataskärmen som lyser upp. Det är tyst i lägenheten. Bara datorns fläkt som surrar. Det medvetande som finns uppfylls av cyberspace o. de sidor jag kollar varje morgon.

Då, mitt i allt, ser jag mitt i allt i ögonvrån hur något vitt smyger sig upp över axeln. Jag hoppar säkert en halv meter upp över stolen. Jag hade inte ens lagt märke till ballongen. Men under natten har en del gas sipprat ut så att den svävar ungefär en meter ovanför golvet. Säkert hade ventilationen satt den i rörelse, så att den mitt i allt smyger sig på den nyvakne Tomas.

Klicka inte på bilden, den blir inte större för det.

ballong 011

15 svar to “Spökballongen”

  1. franska nerver ;-)

  2. *flinar*

  3. tomaskarls Says:

    Maria: Franska nerver, det hade jag inte hört tidigare. Men jag fattar vad du menar :)

    Men fan, det var helt otroligt. Här sitter man o. så mitt i allt smyger en ballong sig på bakifrån :)

    Kat: Flina på du bara :)

  4. stackars Tomas, det var då ett fasligt extremt sätt att vakna till på…
    Men du fick å andra sidan gratis en ide´ till ett skoj blogginlägg…

    :)

  5. Ja herreguden! Jag kan se det framför mej; SEN var du vaken va?

  6. Tankesultanen, choqué.. Says:

    Vadå franska nerver?? En fransos blir väl inte rädd för en ballong heller!?! Förbannade isf.. Tss.. ;)

  7. Va, fasen!?! :-D

  8. tomaskarls Says:

    P.K: Det var en brutal väckning :)

    Kerstin: Det borde ha filmats :)

    Tank: En fransos skulle sitta o. röka en halvtimme i sträck efter en sån här händelse, så uppjagad skulle han bli :)

    Anni: Ja just det! :)

  9. :) Känner till fenomenet efter att ha umgåtts med halvurpysta ballonger i maj i åratal :) Det är überskumt när de kommer smygande så där!

  10. haha! Äsch, jag hade hoppats att den smällt av sig själv.. men skrämsel funkar nog oxå för att jag ska tycka det är roligt. Men förstår du blev rädd..man kan få hjärtatack av dylika saker.

  11. tomaskarls Says:

    Yvonne: Yberskummt var ordet!

    Jenny: Jag tror att det hade varit mindre skrämmande om ballongen bara hade exploderat mitt i allt :)

  12. Oj, söta öde! Jag skulle säkert ha blivit traumatiserad för resten av livet…första maj torget skulle säkert bli en dealbreaker för pumpen efter en sådan upplevelse…
    :)
    Jag är sååå lättskrämd, både ser och hör småjävlar i mörkret ibland… X)

  13. tomaskarls Says:

    Liza: Jo, det kommer att bli jobbigt att se ballonger i framtiden :)

  14. garvar ihjäl mej:)

  15. tomaskarls Says:

    Fia: Nej, gör inte det! :)

Kommentera

