Onödigt arbete

Ni som bor här i vasatrakten vet att det har blåst som fan här idag, o. för er som bor någonannanstans kan jag berätta att det har blåst som fan här idag.

Redan i arla morgonstund blåste det ordentligt. När jag susade iväg till Iso W. imorse såg jag något som fick mitt idiot-larm att gå av. Där mitt i blåsten, i blåsten som fick löven att virvla omkring, gick en snubbe med en sån där lövblåsare o. blåste bort löv från trottoaren. Eller så såg det ut iaf, kanske blåste dom bara i vinden.

11 svar to “Onödigt arbete”

  1. Här på holmen har det också blåst som fan idag. Så Vasa var inte ensam om det denhär gången.
    Lövblåsare i blåst låter annars lika smart som en skomakare i en ny skobutik. ;)

  2. Tycker att det låter som att personen ifråga var en obotlig optimist, litet charmigt faktiskt.

    Gillar ditt idiot-larm.

  3. Lavemang™ Says:

    han verkar blåst

  4. Kanske han bara mätte styrkan på sin nya leksak. Jag menar, själv skulle jag givetvis ge mig ut i blåste och se om min maskin klår snålblåsten.

  5. tomaskarls Says:

    Jenny: Eller som att sälja sand i Sahara.

    Kat: Har nog inget med optimism att göra skulle jag påstå.

    Kerstin: Hmmm…

    Lavis: Jo….

    Ken: Hmmm… Knappast 7 på morgon.

  6. :) Jag tycker att det låter som att han tänkte ”what the heck, jag gör bara mitt jobb, har jag blivit tillsagd att blåsa löv i dag på morgonen så gör jag det. Inte är det mitt problem om det inte funkar” :)

  7. tomaskarls Says:

    Yvonne: Ja, det var nog ganska nära vad jag tänkte oxo :)

  8. Ska e blåsas så ska e, om e så sko räin rollharvona:)

  9. Tankesultanen Says:

    Hm.. det låter ungefär lika smart som när de i Uppsala målade om några parkbänkar utanför mig i typ oktober-november.. hur fina var de följande vår?

  10. tomaskarls Says:

    Kicki: Tydligen :)

    Tank: Jomen, målfärgen håller sig nog bättre över vintern än löven i stormen :)

Kommentera

