Ankan Anna

Det har blivit ett jävla liv om Anna Anka (någon annan som associerar till Arne Anka när ni hör namnet?) i Sverige de senaste dagarna. Anna Anka är en svensk kvinna som är gift med Paul Anka, the singer (märk de första raderna i texten). Nu har hon, efter ett TV-program om svenska kvinnor som är gifta med hollywoodkändisar, skrivit på debattsidan Newsmill att det är synd om svenska män som inte har kvinnor som hon och att det är synd om svenska kvinnor som inte är gifta med en kändis. Och att det är åkej för en kvinna att låta sig försörjas av en man medan man själv filar naglarna och är fin, osv. Det mest politiskt inkorrekta man kan tänka sig alltså.

Jaha… Gäsp!

Det som har förvånat mig mest är att så många har orkat kommentera Ankans uttalande. Jamenar, alltid dyker det ju upp någon yrboll som tappat kontakten med verkligheten. Vad är det att hetsa upp sig för?

7 svar to “Ankan Anna”

  1. Yrboll.. haha! Ja, det är lustigt. Folk retar väl upp sig eftersom det är okej att reta upp sig på dylika typer och man ”vet” bättre själv (och vet att man har rätt). Alltid kul att trycka ner rika fjantar som tror att man är avundsjuka på dom. Avundsjuk är vi kanske.. om vi bortser från att hon är P. Ankas nojjiga slav och verkar helt miserabel. Däremot: lite mer pengar och ett hus i solskenet skulle inte vara helt fel…

  2. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Amen to that. Jag tycker allt hon säger är helt rätt.. ;)

    I dag är det sabbat och jag ska inte bara fira eid-al-fitr och nyår utan jag ska oxå vara ledig. Imorrn däremot ska jag jobba igen.. Shalom brorsan! :)

  3. Globetrotter Says:

    Har du kollat in nya rammstein ?

  4. tomaskarls Says:

    Jenny: Avundsjuka är vi nog alla, på någon. Det är ganska mänskligt skulle jag säga. Det finns säkert de som är avundsjuka på Anna A. Det är inte jag, inte på Paul heller. Däremot är jag avundsjuk på andra. Men det kan man väl vara så länge det inte styr en. Elä nååå….

    Tank: Ditt jobbande låter allt annat än hälsosamt nu. Ta dig en sup nu när det är lördag, o. ta dig en långpromenad på Lidingö imorgon :)

    Globe: Nu har jag det. Oj! :)

  5. tomaskarls Says:

    Kerstin: Qué?

  6. Såg det inte tror jag det betyder på finlandssvenska:) Programmet alltså.

Lämna en kommentar