Om drömmar

Jag drömde en sång inatt. Har ni varit med om det någon gång, att drömma en sång? Som att någon stod bredvid mig o. med en klar o. tydlig stämma sjöng just den här sången. Eller, det var inte bara någon som sjöng utan det var just Ulf Dageby med sin hesa stämma.

Vacker låt! Någon som vet vem som skrivit den? Utan att googla förstås… Jag vet, förstås…

4 svar to “Om drömmar”

  1. Jepp, jag har sångdrömmar ibland. En natt drömde jag att jag sjöng Rihannas Umbrella och det gick förvånansvärt bra fastän jag inte kunde texten i vaket tillstånd :)

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Googlade du?! :)

    Yvonne: I min dröm var det tack o. lov inte jag som sjöng. Då hade det blivit en mardröm :)

  3. Nix. Min Nationalteater kan jag :)

Kommentera

