Kvällens käk

Man kan säga att kvällens käk var ett produktutvecklingsprojekt.

Syrran, den äldre av de två, tipsade mig om några nya kryddor, eller kryddblandning är det väl. De lär inte ska inehålla några tillsattsämnen, så de ska alltså vara hälsosammare. Sen slog det mig att jag faktiskt stött på detta fabrikat tidigare. Vi sålde dom faktiskt på båten (Silja Symphony) när jag jobbade där.

Anyway, idag fick jag för mig att inhandla två av blandningarna, Indian o. Barbeque, o. testa dessa på kycklingfiléer. Jag gjorde oxo en filé med de gamla trotjänarna salt o. peppar.

Jag gjorde helt enkelt så att jag gned in kryddorna på filéerna, tillsammans med lite salt, stekte dom lite på båda sidorna o. hade dom sen i ugnen 20/200, alltså 20 min. i 200 grader.

Vinnaren blev Indian, följt av tvåan Barbeque. Sist kom saltet o. pepparn.

Man kunde kanske ha tillagat dom annorlunda oxo. Klart är i alla fall att jag satte för lite salt på dom som jag hade kryddorna på.

Att sånt ikväll…

Klicka på bilderna så blir de större.

11 svar to “Kvällens käk”

  1. sir fram imàot att kom heim à ta deil àv kàok-kànstrin din :)

    h, syrron, ondi yngär

  2. hepz, länge sen sist!
    dom där kryddorna e helt super!!!

  3. tomaskarls Says:

    Johanna: Hmmm… Det kanske bara är stora ord på bloggen?! Stora ord men litet kök :)

    Hej Löppan! Länge sen sist. Hmmm… Vi ska se nu vad vi kan hitta på med dom :)

  4. Var kan man få tag på, dessa kryddor? Vill ju inte börja köra ända till stan för ett par kryddburkar..

  5. tomaskarls Says:

    Kicki: På Prisma, så du får nog laga dig till stan om det ska bli någå kryddor :)

  6. Tankesultanen, truööt.. ;) Says:

    Hmm.. den där indianen funderar jag faktiskt på att prova.. ibland måste man tänka lite outside the box och göra något oväntat..! Idag har jag haft brainstorming på jobbet.. och nu är my brain damaged.. guu va jag e truööt!! :)

    Vad gör du förresten sista lördagen i oktober? Jag kommer nämligen att vara i HFOR över dagen, så om du har vägarna förbi eller har tid och lust så kan du ju komma ner till söderns sol en sväng! Shalom!

  7. tomaskarls Says:

    Tank: Ha, ha… Det är nya tider nu. Jag hänger inte i landets nav längre, går inte på Mannerheimvägen o. Alexandersgatan till vardags. Bångar inte kändisar eller skriver artiklar i tidningar.

    I stället tynar jag bort i landsorten Vasa. Drömmer om det liv som en gång var. Inser att min tid i solskenet är förbi :)

    Nä men serioulsy, vem vet. Jag hör av mig isf. Nu väntar jag bara på det där mejlet med det där som du skulle berätta som inte tål offentlighet :)

  8. Var det inte just i Vasa du stötte på kändisen Nanne Grönwall i tiderna?!

  9. tomaskarls Says:

    Kat: Nä jag STÖTTE inte på henne, jag såg henne :)

    Nåjooo, klart att det händer att en o. annan semikändis förirrar sig hit oxo…

  10. Tankesultanen Says:

    Om jag inte missminner mig har Caroline af Ugglas varit i Vasa.. och Jussi Tola BOR typ där.. hur coolt som helst! Solstaden Vasa är en metropol att räkna med.. ;)

    Visst, visst.. jag SKA skriva det där mejlet så småningom! Bara jag får ändan ur vagnen så.. Och så tycker jag att du allvarligt ska fundera på att ta dig ner till den glassiga och glamourösa stan om 2 veckor så hinner vi ses i några timmar där på lördagen!

    Imorrn är det dags för slutrevisionen på jobbet så håll tummarna! Jag tog ju över bokslutet för moderbolaget oxå.. jag som inte är kung av koncernredovisning haha!! :) Men det går väl bra det oxå antar jag.. här kommer kung av sand.. Shalom! :)

  11. tomaskarls Says:

    Tank: Det låter som att du har blivit Kung av Redovisning. Jaana skulle vara stolt över dig :)

Kommentera

