En vision om 6,9 miljoner euro

I tisdax var jag på en flummig kurs på jobbet (ja flummig för att vara på Iso W. där verksamheten i grunden vilar på matematik, fysik och ekonmi). Själv tyckte jag att den var givande. Intelligent Self Management hette den iaf. Hon som drog den talade mycket om hur vi människor fungerar mentalt, vad som motiverar oss, vad som får oss att göra bra ifrån oss på jobbet (och alltså vara bra arbetare för aktieägarna) osv. osv…

En sak hon talade om var att man när man strävar mot något specifikt mål ska visualisera målet i sitt inre för att tala om för det undermedvetna vartåt man ska sträva, så att man liksom undermedvetet drivs mot målet och i slutänden uppnår det man har visualiserat, elä nåå…

Den här helgen är det en rekordstor vinst på lotto, 6,9 miljoner fuckin’ euro kan man vinna om man har sju rätt och ingen annan har det. Det är otroligt mycket pengar faktiskt.

Anyway, nu ska jag testa den här visualiseringstekniken som föreläsaren talade om. Fram till dragningen imorgon ska jag gå omkring och föreställa mig hur det känns att få in den nätta summan 6,9 miljoner euro på mitt konto. Vinner jag inte är det ett bevis på att hon bara talade strunt.

Sen måste jag komma ihåg att gå och köpa några lottorader oxo…

4 svar to “En vision om 6,9 miljoner euro”

  1. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Fast man ska ju visualisera vägen mot målet oxå.. och då ska du se dig själv glad i hågen bege dig till jourhavande invandrare, lämna in din kupong strax innan stängningsdax, självfallet lotta för mycket pengar med olika vinstmaximerande system.. och sedan sätta dig i soffan med din chipspåse, Lottokupong.. och lyssna på ”Hyvää iltaa, god afton..”.. och SEN glädja dig åt segern. Resan mot målet är det viktiga, inte målet i sig, som oftast blir något helt annat än man förväntat sig ju..! :)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Vilket påminner mig om att jag har glömt att lotta. Äh, skit samma!! :)

  3. Jag köpte en rad i Oravais igår när jag märkte att alla andra lottade… men det hjälpte inte :(

  4. tomaskarls Says:

    Yvonne: Inte?! Konstigt…

Kommentera

