Jag en mansgris?

Jag hittade det här lustiga testet ute i cyber. Man kan testa hur mycket Mansgris man är. Jag är tydligen inget hopplöst fall, men skulle behöva in på lite ”omskolning” för att vara riktigt politiskt korrekt.

”Du är inte ett helt hopplöst fall, men rätt mycket mansgris är du allt. Av slentrian låter du det ojämlika samhället få råda utan att du reagerar på det. Dags att vakna nu!”


20 svar to “Jag en mansgris?”

  1. Inte helt oväntat nej.
    Testade förstås:
    ”Du hade inte många poäng och det är bra, för här är det mansgrispoäng vi delar ut. Fortsätt att se på världen ur ett genusperspektiv och sprid gärna budskapet till andra.”

  2. Jag fick samma som Kat.

  3. Tankesultanen Says:

    ”Du är inte ett helt hopplöst fall, men rätt mycket mansgris är du allt. Av slentrian låter du det ojämlika samhället få råda utan att du reagerar på det. Dags att vakna nu!” Merde. Detta trodde jag inte om mig själv.. ;)

  4. Ditt resultat
    Du är inte ett helt hopplöst fall, men rätt mycket mansgris är du allt. Av slentrian låter du det ojämlika samhället få råda utan att du reagerar på det. Dags att vakna nu!

    Åhå, det hade jag inte väntat mig…

  5. ”Du är inte ett helt hopplöst fall, men rätt mycket mansgris är du allt. Av slentrian låter du det ojämlika samhället få råda utan att du reagerar på det. Dags att vakna nu!” Ajdå. Jag också??? Tomas, vi är nog mer lika än jag trodde… :) Och Tankis och Kicki också… det börjar verka som att majoriteten av vanligt folk är lite mansgrisiga :-/

  6. Hahah! Jag fick samma som du!
    Men det var ju helt idiotiskt upplagt det där! T.ex. Om lilla Arvid VILL ha mamma Elin med och det ÄR pappa Petter som berättar historien, varför i all sin dar skulle Mamma Elin mitt i allt säga ”Nä nu Petter, om det ska vara NÅN jämlikhet få du allt ta och gå med Arvid på toaletten!”

    Och det att att gubben i Datoraffären börjar snacka med min sambo är heeelt bortkastat, han fattar nada och jag fattar allt (nästan)…

    :)

  7. ”Du hade inte många poäng och det är bra, för här är det mansgrispoäng vi delar ut. Fortsätt att se på världen ur ett genusperspektiv och sprid gärna budskapet till andra.”

    Vem vill ha mansgrispoäng? Jag svarade för att undgå att bli kallad mansgris. Det är bäst att bara jaka med i dylika frågeställningar. Kjol och nagellack på sonen skall det vara då han skall till dagis.

  8. tomaskarls Says:

    Kat: ”Inte helt oväntat, nej”, syftar du på mig eller dig då? :)

    Kerstin: Så du skulle släppa iväg sonen till dagis i kjol och nagellack?! :)

    Tank: Även du min Brutus, man blir chockad. Jag trodde att du var en modern svensk man nuförtiden :)

    Kicki: Där ser man! För den här undersökningen är ju 100% vattentät :)

    Yvonne DU oxo! :)

    Liz: Idiotiskt var ordet :)

    hsg: I sens irony :)

  9. Gissa det du :)

  10. Tankesultanen, en mansgris ;) Says:

    Jag trodde faktiskt att jag var feminist, men vet nu att jag nog är en manchauvinist pig trots allt.. Så fel man kan ha i ibland! ;)

    Men i bland förvånar jag än.. You have mail!! ÄNTLIGEN!!! :)

  11. Haha, ja gissa svaret..? Givetvis så fick jag samma svar som du även om jag la ner långbyxorna åt pojkstackarn.. undrar hur man ska vara för att inte vara mansgrisig? jessus.

  12. tomaskarls Says:

    Tank: En riktig svensk man är feminist!

    Greven: Ja säg det…

  13. En riktig man är feminist

  14. tomaskarls Says:

    Kat: Jag hoppas att du uppfattade sarkasmen i min kommentar till Tank :)

    Men när vi ändå är inne på ämnet så skulle det vara intressant att höra hur du definierar ”feminism”, vad skiljer tex en man som är feminist och en man som inte är det?

  15. Vete tusan vad jag uppfattade, jo det gjorde jag nog egentligen :)

    And here we go again (and again and again)..:

    Jag formulerade mig fel. För mig är en feminist en person som tror på lika rättigheter (inkl lika lön etc) oavsett kön.

  16. tomaskarls Says:

    Kat: Hmmm… Det kan jag hålla med om.

  17. Tankesultanen, feminist.. Says:

    Enligt Kat.s definition så är jag nog en feminist ändå.. :)

  18. ”Du hade inte många poäng och det är bra, för här är det mansgrispoäng vi delar ut. Fortsätt att se på världen ur ett genusperspektiv och sprid gärna budskapet till andra.”
    ;-)

  19. tomaskarls Says:

    Tank: Ok…

    Maria: Why am I not surprised?! :)

  20. Det var ju ganska simpla frågor om man någonsin levt i en relation med barn, annars så skulle det ju aldrig funka.

Kommentera

