Om Bocken

Jag tror inte att det skulle vara omöjligt att skydda den här Gävlebocken, ni vet den som bränns ner varje år och därmed hamnar i tidningarna, om man faktiskt ville. Jamenar, hur jävla svårt kan det vara för någon att hålla ett öga på den dygnet runt före jul?

Jag tror att Gävleborna har fattat att det här är väldigt bra PR för staden. Därför ser de gärna att någon kommer och eldar upp den varje år. Jag misstänker att det vore en besvikelse om den inte bran.

På tal om bockar så tror jag att jag ska belöna mig med en, eller flera, Doppelbockar ikväll så här efter en ansträngande städ och shoppingdag.

8 svar to “Om Bocken”

  1. Merry Christmas Mr Karls!

  2. tomaskarls Says:

    Tack det samma Kat!

  3. Jag tror också att Gävleborna väntar mera på när än om bocken ska brinna! Ha det gott!

  4. Bocken i Gävle har vilselett svenskarna så att de inte längre vet att den som kommer med julklappar på julafton heter JULBOCKEN.

    I Sverige får man nöja sig med en av Julbockens olydiga tomtar som gav sig av från Korvatunturi då han inte kunde komma överens med sin far. Nu utger han sig falskeligen för att vara en riktig julklappsutdelare med behörighet.

    Halmbocken är en symbol för den gammaldags riktiga Julbocken. Hemliga agenter från Korvatunturi bränner upp den varje år. Det går inte och skall inte förhindras.

    GOD JUL tillönskas alla som tror på den riktiga JULBOCKEN.

  5. tomaskarls Says:

    Yvonne: Så är det nog…

    hsg: Så är det nog :) God Fortsättning!

  6. ha ha ha, där fick någo mig äntligen att småle ida, en besvikelse om den inte brann ha ha ha. D e väl så…

    kram

  7. Tankesultanen Says:

    Bocken ska brinna före jul.. det är tradition. Och det är lika självklart som att Kalle Anka tittar in i stugorna på julafton..

    Nu har jag en viktig fråga till dig så spetsa öronen, putsa brillorna och ta gärna en Dobbelbock.. det ger skaparglädje. :)
    Fyll i t ex 4,498676 och 5,499660 och 3,499670 i ditt Excelskit. Dessa tal avrundar du sedan med funktionen som finns för detta, vilket blir 4+5+3. Låt nu Excel automatsummera, vilket ger 13. Nu min fråga till dig Ekon.dr Karlö.. hur ska man göra för att Excel autmatiskt ska summera 4+5+3 till 12?? Inte till 13 då den beaktar alla decimaler som man vill radera??

    Igår tog jag förövrigt sista bussen hem från jobbet.. ;) Skål brorsan!! :)

  8. tomaskarls Says:

    Löppan: Bara småle?! Hade du varit här så skulle jag ha kittlat dig så att du tjöt av skratt :)

    Tank: Avrunda själv! Skriv direkt in 4+5+3. Gör inte saker och ting onödigt invecklade :)

Kommentera

