2009-Hevahe

Jaha. Så har det gått ett år igen, och varje bloggare med lite självrespekt bör skriva ett inlägg som summerar upp det gågna året.

Jag tänkte på vad jag skulle skriva om, och det gick ganska snabbt. För mig har 2009 nämligen dominerats nästan totalt av jobbet på Iso W., där jag började i mitten av februari. När jag tänker ”2009” så är det = Iso W. Inte för att jag skulle vara arbetsnarkoman och jobba 24/7, men för att det var väldigt intensivt i början och jag slängdes in i en för mig totalt ny branch, en ny värld. Det var nya människor, nytt jobb och nya begrepp som tex, 40′ Dry container, 20′ Dry container, High Cube container, Open Top container, Shippers Own container, Liners Own container, Flat Rack, Trailer, Laycan, Bill of Lading, Letter of Credit, Certificate of Origin, EX-1, T2L, Proforma invoice, Preshipment inspection, Open box inspection, Seaworthy packing, Truck packing, Packing for air freight, AWB, CMR, FCA, FOB, CIP DDU, DDP och Please fix. Då har jag antagligen glömt några.

Men jag fick ju ett jobb iaf. Förra året när jag satt här så tror jag att jag skrev (orkar inte kolla) att huvudmålet med 2009 var att få ett jobb. Så ur den synvinkeln har 2009 varit lyckat. Vad som skulle vara huvudmålet för 2010 vet jag inte, faktiskt. Men nya mål finns det. Den som lever (läser bloggen) får se.

Ska man lyfta fram något annat från 2009 så är det väl att det var året när bloggandet minskade rejält. Från att ha haft rena tangentbordsdiarén ibland, så gick det ner till max ett inlägg i veckan. Nåja…

Äh! Jag tror det här får räcka som summering.

Gott Nytt År bästa läsare!

Spelar: Led Zeppelin/How Many More Times (Fan vad dom är bra!)

Edit, lite senare…: Jag kunde inte hålla mig och sökte efter inlägget jag skrev på nyårsafton för ett år sen, fast jag aldrig läser gamla inlägg. Här är det. Man får väl konstatera att jag lyckades med en del som jag sa då. Jag hade tex. skrivit att jag skulle motionera mer, vilket jag verkligen gjort. Ja, ja… Här spelar Led Zeppelin ännu, och dom är ännu fan så bra.

10 svar to “2009-Hevahe”

  1. Jag läste också ditt gamla inlägg, och det var mycket riktigt väldigt fokuserat på att du ville ha ett jobb. Så visst var 2009 lyckat, då. Nu får du köra samma taktik och tänka riktigt intensivt på vad du helst vill ha ut av 2010, så förverkligas det säkert också. God fortsättning på det nya året, vännen!

  2. […] Tomas tycker att varje bloggare med lite självrespekt bör skriva ett inlägg som summerar upp det gångna året. Ok, visst ska jag väl kunna visa lite prov på självrespekt jag då också Vad ska jag då skriva om för att inte upprepa mig alltför mycket? Fotvärmare […]

  3. tomaskarls Says:

    Gott Nytt Yvonne!

  4. Tankesultanen Says:

    Ja hevahe he.. och än bättre blir det!! Gott nytt år mannen! Wu wei på dig! :)

  5. tomaskarls Says:

    Gott Nytt Tank! 2010 kommer att bli helt sjukt bra!

  6. uj uj då, har ja ingen självrespekt? ja ha faktiskt int ägna en tanke åt va 2009 gått ut på….:-P
    Gott nytt år iaf du!
    kram

  7. tomaskarls Says:

    Äh! Du ska inte ta mig på allvar Löppan! :) Gott Nytt och kram! :)

  8. Gott nytt år, Tomas! Gott bloggår! gott träningsår! Gott arbetsår! Gott drickakaffeår!

  9. tomaskarls Says:

    Jenny, tack det samma! Gott Nytt Fuckin’ Everything! :)

  10. […] ”Ja, när man googlar på open box inspection så kommer din blogg upp. Det är något inlägg där du har summerat ihop det gångna året.”, konstaterade […]

Kommentera

