Blixten

Jag var på ett femårskalas idag. Lille A. fyllde fem. Igår hade han poängterat åt mormor att han faktiskt bara är fyra. Men idag fyllde han fem. Det var han väldigt tydlig med. Tiden går.

En utmaning för en lastgammal 35 åring som jag är att hitta en present som går hem i den unga generationen. Men det finns hjälp. Det finns tydliga riktmärken man ska söka efter i affärerna för att veta att man är på rätt spår. Sök efter Blixten, hittar du något blixtenrelaterat så är det ett ganska säkert kort. Det är tydligen det som gäller nuförtiden. Vad fan hände med Kalle Anka?

Äran för den kreativa tårtan går till Lille A:s mor.

12 svar to “Blixten”

  1. Tycker att det är ännu svårare med presenter åt 12-13-åriga killar.
    Pengar vill de alltid ha förstås men ..

    Tårtan var synnerligen fin. En tös som fyller 10 år i september, lägger gärna in en beställning meddelar hon :)

  2. Blixten-tallrikar hade han till och med ser jag nu :)

  3. Tankesultanen Says:

    För att inte tala om vad som hände med alla lugna, småpräktiga tecknade serier som gjordes förr i tiden, på den gamla goda tiden.. numera ska det bara skjutas och vara futuristiskt och aggresivt.. Anna mun kaikki kestää.. ;)

    Förövrigt kan jag säga att en 12-13-åring helst vill ha hårda paket.. typ ett hålslag! Jag fick ett hålslag då jag var i den åldern och den gladde jag mig åt för bara några dagar sedan.. så det måste ha varit en bra present..! Men visst, jag hade lust att slänga den i golvet då det begav sig.. :)

  4. Jättefin tårta! Kat, det beror ju på vad de har för intressen. Hos oss finns en som gärna vill ha verktyg och allt möjligt som är motor- och ”skruvan”-relaterat. En annan som mest vill ha dataspel och kläder. Och den senare (14 år, visserligen) blev jätteglad över att få ett usb-minne av sin moster i julklapp :)

  5. Helt gälit fin tårta det där! Oj man sku kunna och orka! Men creds till bagaren, abselut! :)

    Trevlig fortsättning på helgen! :)

  6. tomaskarls Says:

    Kat: Just det, till och med Blixten tallrikar hade vi :)

    Tank: Va fan är ett hålslag? Talar du om en hålstans? En sån som man gör hål i papper med när de ska sättas in i mappar? Låter som en märklig present :)

    Yvonne: Ganska ovanligt med en tonårig kille som vill ha kläder i present. Eller så är det jag som är bakom flötet :)

    Liza: Ja, visst är det! :)

    Trevlig fortsättning på helgen (det som är kvar) till dig oxo!

  7. Tankesultanen Says:

    ”Stansar” papper gör du med en häftapparat.. slår hål i papper gör du med ett hålslag. Perkele! ;)

  8. Skrattar gott åt hålslag o hålstans så halvsvensk som jag ändå är.
    Tyvärr tror jag Tankesult. har rätt fast det låter fel, helt fel.

  9. Tomas: du ÄR bakom flötet, har just fått det bekräftat (från säker källa) att tonåriga killar vill ha kläder i present men de är väldigt ”kranttoga” vad gäller vilket märke det ska va.

  10. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Ja visst har han rätt den där Tankesultanen.. han brukar ha det den vise mannen! :)

    Och självklart är det kläder som gäller för 12-13 -åriga killar. En Canada Goose t ex är aldrig fel. Men om man är oinvigd skulle jag hellre rekommendera ett dataspel, för hur kul är det om man ger en Fjällräven åt en med backslick.. ;)

    Du har förresten fått mejl, brorsan!!

  11. MEN ärligt!! Är han redan 5?? Gud vad tiden går!! Gillade han Blixtengrejen? Å jösses vilken fin tårta :) God? Kram

  12. tomaskarls Says:

    Jo: jo, han är 5 redan, och det är smått otroligt :)

    Jag tror han gillade karamellerna på tårtan mest :)

    Kram

Kommentera

