Another Fuckin’ 45 Minutes in Hell

Ikväll spann jag tredje gången i mitt liv. Och jag måste säga att det redan kändes en aning svalare i Helvetet. Det tog ända till tjugonde minuten innan jag kastade den första vädjande blicken på klockan.

Det har varit olika instruktörer varje gång, och det är tydligt att passen är olika beroende på vem som drar dom, vilket ju inte är så konstigt. Den första tjejen var absolut den mest energiska. Hon som drog dagens pass var den lugnaste, men hon var oxo den som mest och tydligast förklarade tekniken. Hur det är tänkt att man ska cykla så att det är tyngst och jävligast.

Idag var det oxo en tjej som inte hade fått nog när passet var slut och det var dax att stretcha, utan spann vidare för sig själv. Hmmm…

När det var slutspunnet inträffade en lustig grej.  Jag hade just stigit ner från cykeln och konstaterat att jag levde ännu. Då sa en kvinna som hade spunnit bakom mig ”Är det du som är Tomas?”. Det är det ju svårt att neka till så jag sa att ”Jooo, nog är det jag”, och tog en närmare titt på henne för att se om det var någon som jag borde känna. Men icke! Hon var totalt obekant. ”Jag har läst din blogg”, sa hon. ”Då när du skrev om din utbrändhet”.

Jag blev lite paff, fast det inte är något jag har problem att tala om (utbrändheten alltså). För det är ju inte ett ämne man förväntar sig att komma in på i den situationen. Det visade sig att hon hade läst min blogg när den ännu fanns på Bloggenpunktfi (jag kan inte länka till den för den syns inte för tillfället) och livet var, inte mindre än, ett rent helvete. Men inte efter att jag flyttade (bloggen alltså) hade hon läst.

Lustigt att en okänd människa känner igen och kommer ihåg en efter 2,5-3 år, när man själv har börjat glömma den tiden. Nå, det om det…

Och nej, jag ska inte börja blogga om varenda spinningpass jag har varit på.

6 svar to “Another Fuckin’ 45 Minutes in Hell”

  1. Det att du skrev så öppet om hur du hade det då har nog berört många.

  2. tomaskarls Says:

    Kerstin: Nå intnu riktigt ännu… :)

    Kat: Ja, det var det väl antar jag…

  3. Det var säkert trevligt för henne att se att du mår bättre nu, för det du skrev då berörde nog.

  4. Tjingeling! Jag har tilldelat en utmärkelse till dig! Gå in och kolla min blogg! :)

  5. tomaskarls Says:

    Yvonne: Hmmm…

    Liza: Jag ska svara på det där, men först ska jag gå i bastun :)

Kommentera

