Utmanad av Liza

Jag blev utmanad av Liza Löpare. Liza som jag inte ens har träffat in real life, bara nästan. Jag tycker att det inte räknas att ha blivit omsprungen av henne utanför Iso W. en gång.

Anyway, Liza har utmanat mig att berätta 7 intressanta fakta om mig själv, och det är ju minsann en utmaning. Vilka 7 intressanta fakta ska man välja? Ungefär som att Liza skulle ha utmanat mig att springa ett Marathon, skida Vasaloppet eller se på hela schlagerfestivalen (Tankis, den här länken måste du kolla!).

But still, fast det är en stor utmaning, så vill jag inte let Liza down, så jag antar utmaningen. Håll i er…

1. Jag har svårt att dricka kaffe utan en tesked i koppen, fast jag varken använder mjölk eller socker. Jag vet inte varifrån det kommer, men det är en väldigt stark känsla. Det känns som att jag måste få röra om i kaffet före jag dricker det för att se att allt är ok. Dock, har jag blivit lite avvänjd med det här under tiden på Iso W. since jag dricker kaffe ur engångsmuggar där.

2. Under min tid som utbytesstudent i Granada, Spanien, umgicks jag en del med Stephen Hawkings yngste son, Tim. Det är väl inte så märkvärdigt egentligen (jämfört med skeden i kaffet tex), han var ju en människa av skinn och ben som vi andra. Dock talade han en väldigt sofistikerad engelska, det märktes att han hade växt upp i Oxfords akademiska drivhus. Ändå, kändes det som att världen krympte. Hans far har ändå varit med i The Simpsons.

3. Jag har, hittills, jobbat med ganska varierande saker, alltså i många olika brancher. Jordbruk/pälsfarmning, på bageri, på bank (så här långt sommarjobb), på alkoholmonopolet, på sjön (i Tax Free på Silja Line (eller Sillink, som det heter nuförtiden) på Silja Symphony), på Hufvudstadsbladet, Sanningsfabriken som jag skämtsamt brukar kalla det (som reporter/journalist) och nu på Iso W. (med logistik och transporter). Det har känts struligt ibland, men in the end så har det nog varit berikande. Jag har lärt känna många olika typer av människor och sett olika företagskulturer och sätt att jobba. Och knappast slutar det här, knappast kommer jag att gå i pension från det jag gör nu.

4. Jag är inte så snäll och oskyldig som många (knappast alla förstås) uppfattar mig. Jag kan bli irriterad när folk säger att jag är snäll, för jag har många elaka tankar och kan vara väldigt spydig om jag är på det humöret. I’m a bad motherfucker.

Tre till…

5. Jag har studerat en del om viner. Nä men serioulsly, inte bara druckit. När jag jobbade på Alko gick jag en kurs/utbildning (hittar inte någon bra länk nu så här snabbt) vid sidan av jobbet om viner, som i alla fall på den tiden var den bredaste vinutbildningen i Finland, 35 studieveckor. Jag är ännu uppriktigt förvånad, när jag tänker på det, att jag blev antagen, med tanke på hur många och vem som sökte. Det var en väldigt intressant tid och där lärde jag känna många intressanta människor av vilka några blivit mina vänner för livet. Viinimestari-utbildningen är något av det som jag är mest nöjd med so far.

6. Jag har en ovana att tro på folk och tro att dom menar vad dom säger.

7. Jag har, de senaste 4-5 åren, satt ner en hel del tid på att blogga och det har blivit en hel del inlägg och en hel del texmeter. Men det har varit välinvesterad tid för bloggandet har gett mig väldigt mycket, inte minst i form av nya bekantskaper, folk som jag annars aldrig skulle ha vetat att de existerar. Själva skrivandet är oxo ett bra sätt att sortera tankarna och, för mig, ett bra sätt att uttrycka mig. men nu måste jag börja avsluta bloggandet för den här gången. Det här inlägget har tagit allt för lång tid att knåpa ihop redan.

Sådärja! Det var dagens egotripp (i)…

Nu borde jag pejsta in någon bild här, oxo enligt Lizas utmaning, men det orkar jag inte. Sorry Liz…

Jag ska oxo i min tur utmana 7 bloggare att göra samma sak.

Den första jag utmanar är Tankesultanen (*asg* när man googlar bilder på ”Tankesultanen”, så är den andra bilden som kommer upp en bild på mig HAHAHAHAHAHAAAAAA….). Han har ingen blogg ännu men jag tycker att han ska starta en och berätta något intressant om sig själv. Han är en sån filur, att det säkert räcker och blir över av intressanta fakta.

Sen utmanar jag Ken, Loppan, Maria (hon kommer antagligen inte att orka svara)… ja, det får räcka.

Slutsången för det här aslånga inlägget blir en Dylan. Dylan när han är som mest Dyla, textmässigt, röstmässigt, sångmässigt (Anni kommer att slita sitt, nu korta, hår), attitydmässigt och useendemässigt.

13 svar to “Utmanad av Liza”

  1. Det var ju hur intressant som helst! Jag visste att du skulle leverera! :) Ha det fint!

  2. gillar speciellt punkt 6 :)

  3. tomaskarls Says:

    Liza: Jo, när det verkligen gäller så kan jag nog ”leverera” :)

    Yvonne: Hmmm… :)

  4. Jösses Tomas, vikken Söndagsväckning, du satt sprätt i mig kan ja ju erkänna :-)
    Häftigt skrivet oxå, dina faktan!
    Ska väl ha en balja frappé nu då, me sugrör, inte tesked, o börja plåttra ner nå hemma hos mig….

    kramar

  5. Jag gillar också 6-punkten. När man slutar med det är det kört!
    Kram på dej!

  6. tomaskarls Says:

    Loppan: He, he… :) Kram!

    Kerstin: Ja, det har du/ni väl rätt i. Kram!

  7. E’ru elak mot mig nu???

  8. tomaskarls Says:

    Maria: Nää’rå…

  9. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Du ville inte let Liza down.. jag däremot har inga skrupler.. så okay, I let you down! ;) Jag är en fransk agent brukar en kompis här i väst säga.. och som sådan kan jag inte förtälja några detaljer om mitt inflytelserika liv. :)

    Men jag tackar för utmaningen och kan informera dig om att OM jag någon dag får för mig att starta en blogg, ja DÅ ska jag anta utmaningen; svårt med spaltmeter av text i en svarskolumn ju!! ;)

    Jag märker iaf att jag känner dig rätt bra ändå.. för alla dina sju punkter var skåpmat för mig. Och numero 1 förblir den mest vrickade av dem alla..!! ;) Såg du på Melodifestivalen igår förresten!?!? Visst är det ett kalasbra program ändå?? Nationalteaterklippet var dock bra det oxå..!

    Ha en bra söndag och kom ihåg att februari-mars är månaderna för glitter och glamour!! Men tao är och förblir vägen!

  10. Tankesultanen Says:

    Utmaningen borde förövrigt varit på 8 punkter, för nu fick du ju inte med att du suttit i en hotellkorridor och supit med Ian Wachtmeister!!! ;) Den brukar jag alltid berätta om för typ alla jag känner.. :)

    Om du kan komma ner till HFOR någon helg före 31mars kan du förövrigt höra av dig ety jag ämnar eventuellt utnyttja et presentkort på att åka över dit innan dess. Efter det blir jag passlös då jag avser att ansöka om att bli svennebanan hos Utvisningsverket och kan få svårare att åka utomland under en tid..

  11. Har du supit med Ian Wachtmeister?!!..

  12. tomaskarls Says:

    Tank: Det var ju imponerande att du kände till allt detta redan. Men jag har för mig att jag har skrivit något liknande inlägg tidigare i bloggkarriären. Det bevisar ju att du läser inläggen ordentligt.

    Jag ska höra av mig om jag är på väg till stan i något skede.

    Kat: Nå, det är väl nog att tolka det lite väl ”kreativt” :)

  13. Isåfall andas jag ut :)

Kommentera

