Cool

Det är onödigt att gnälla på vädret för att det är inget man kan göra något åt och jag brukar själv gnälla på folk som gnäller på vädret just för att de gnäller på vädret och det är inget man kan göra något åt. Men nu börjar jag bli jävligt TRÖTT PÅ KÖLDEN!!!

Ge dig nu för fan Väderguden, och skruva åtminstone upp tempen till -5!

Fast det är runt 20 grader inne så känns det som att den stränga och ihållande kölden utomhus har tagit en mental dimension och den mentala kylan tränger sig in i själen fast man är inomhus. Man börjar känna sig stelfrusen i själen.

Och nu säger dom att det ska komma mer snö oxo. Fuck! Vart har förresten alla kommentarer om hur mysigt det är med snö och vinter tagit vägen?!

10 svar to “Cool”

  1. Gillar fortfarande snön, men inte kölden :-/ Men februari är snart slut, första mars börjar våren!

  2. Jag håller med om varteviga ord.
    Det är mysigt med snö o vinter men kölden tar kål på mig och gör mig så begränsad inte minst med tanke på kidsen. Stugo halder på att bli för trang.

  3. tomaskarls Says:

    Yvonne: Jaha, ut och lek i snön nu då för nu vräker den ner igen :)

    Kat: Hmmm… Begränsande var ordet.

  4. Ja du har nog rätt, det kunde verkligen börja ge med sig nu. Om en vecka är det ju mars för tusan! Det ska ju vara en slaskmånad och sedan är det redan april och då ska det vara vår! Bore kommer aldrig att hinna med i tidschemat!

    :)

  5. tomaskarls Says:

    Liza: Det känns som att Bore har blivit lite manisk :)

  6. Jag är jätteglad över all snö och kylan!

  7. tomaskarls Says:

    Maria: Nåhåhåhååååå… Nu skojar du nog :)

  8. Nä, vad är alternativet? Ständigt grått och en massa slask och regn.

  9. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Känner att jag o Maria är på kollissionskurs just nu.. ;) Jag börjar bli väldigt trött på den här kölden faktiskt.. hurraaa för slask och regn!!! :)

  10. tomaskarls Says:

    Maria: Alternativet är -5 grader, molnfritt, vindstilla och uppehåll.

    Tank: Det gör inget. Det kan vara givande att kollidera med Maria ibland :)

Kommentera

