Hockeykatastrofen

Om någon undrar varför det gick åt skogen för Finland i OS semifinalen i hockey igår (0-6 efter 13 minuter) så ska jag bara be att få tala om att det berodde på att jag fick för mig att kolla matchen.

Jag är inte så värst intresserad av idrott men hockey kan jag kolla på och när nu matchen sändes kl. 2200 på en fredagkväll så bänkade jag mig framför TV:n kl. 2159. Det skulle jag inte ha gjort. För tydligen är det så att alltid när jag kollar så går det åt skogen. Det måste vara orsaken. Det kan inte vara något annat. Jag gissar att det är mina otursvibbar som når spelarna på isen via TV kamerorna, elä nååå…

Nå, gårkvällens förlust var så katastrofal att man inte ens kan bli upprörd. 0-6 efter tretton minuter går helt utanför skalan av sorg och eufori, vilket gör att man egentligen känner sig helt oberörd. Det finns liksom inget mätvärde för den situation som uppstod efter 13 minuter i första perioden. Det är ungefär som att Räikkönen skulle förlora ett Formel 1 lopp på grund av att någon hade glömt att tanka bilen, man kunde bara skratta.

Huvudsaken är ju ändå att vi placerade oss bättre än Sverige. Även en nästsistaplacering i en turnering är acceptabel så länge det var Sverige som kom sist.

2 svar to “Hockeykatastrofen”

  1. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Moahahahahaaaa!! Det var som en kollega på jobbet sade.. bara det går dåligt för Finland och Norge så är jag nöjd! :)
    6-0.. storstryk! Men var det inte så att vi krossade er oxå förresten, trots att alla svennar hade magsjukan den dagen??

    Å andra sidan, vem bryr sig.. de enda som bryr sig om hockey är Canada. Och de har 20 ggr fler medaljer.. typ. ;)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Det var en läggmatch. Finland förlorade med flit för att kunna möta en lättare motståndare i nästa match :)

Kommentera

