Kvällens vaggvisa

Cornelis får avsluta den här lördagskvällen med en visa av Taube. Jag har haft det här videoklippet här på bloggen tidigare. Men det gör inget. För jag gillar texten i den här visan. Den är som en vinande piska kring allt… ja, allt tillrättalagt.

2 svar to “Kvällens vaggvisa”

  1. Jag är evigt tacksam för att en kund från övre norrland som besökte Stockholm på hösten 1977 absolut ville bli bjuden på krogen och krogshowen ”Cornelis & Tre Damer” på Bacchi Wapen. Jag minns att jag kände det som milt tvång den gången. Men nu minns jag den showen med glädje.

  2. tomaskarls Says:

    hsg: Det hade varit en upplevelse att se och höra Cornelis live.

Kommentera

