Eget skryt retar andra

Ähum… jo,… Det har ju varit studentskrivningar här i Finland de senaste veckorna. Förra veckan skrev man bland annat modersmålets materialbaserade prov, där de blivande studenterna utgående från en annan text ska skriva ihop något insiktsfullt och välformulerat.

Och ja, tammig och fan, hade de inte valt en av mina artiklar från min karriär som journalist på Sanningsfabriken?! Jo, det hade de! Man kan ju inte annat än sträcka på ryggen lite när man hittar sig själv tillsammans med bland andra Lars Huldén.

Det här får man inte egentligen uppmärksamma i det lutherska Österbotten, men jag gör det ändå. Det är inget tvånga att klicka sig in hit, så man får gilla läget om man gör det. Och som en förmildrande omständighet kan ju ses att Fia redan nämnde saken i en kommentar till förra inlägget.

Videosnutten har inget med inlägget att göra.


13 svar to “Eget skryt retar andra”

  1. *klappar och nickar*
    ”Hyvä, hyvä, hyvä, hyvä!” :D

  2. Klart sånt där ska uppmärksammas! Wow! Håller du på spricker nu? Det skulle jag göra! :)

  3. tomaskarls Says:

    Liza :)

    Jenny: Nånääääää, vaskonohevanaaaa…. De hade säkert valt artiklarna slumpvis, tagit en ur högen liksom, den som låg närmast, typ :)

  4. Härligt!
    De har bra smak!

  5. :) Det var väl verkligen bra! Och att man är glad och stolt är inte samma sak som att man skryter, tycker jag. Skryt, då nedvärderar man andras arbete (eller vad det nu gäller) medan man överskattar sitt eget. Och det gör du ju inte. Jättefint att de valde din artikel!!!

  6. Mig retar det i alla fall inte :-) Stort grattis! Det är ju hur kul som helst.

  7. Tankesultanen Says:

    Märkligt att de valde din artikel då de inte valde ett utdrag ur min optionsbok, som trots allt var mycket bättre!!! Du är en jobbig skrytpåse!! ;)

    Hoppas du får en trevlig sabbat trots allt och dra iväg ett mejl så småningom! :)

  8. Nu kommer väl din självbiografi ut vilken dag som helst, eller? ;-)

  9. tomaskarls Says:

    Kat :)

    Yvonne: Jo, så är det väl… :)

    fante: Det var skönt att höra :)

    Tank: Bah! Vad är väl optioner mot utrotningshotade fiskstackare som säljs döda åt redan feta finländare?! :) Ta en sup eller två nu när det är sabbath och kom över det! :)

    Ska mejla…

    Anni: Nå, vi ska se. Tar jobbet på Iso W. slut i höst så kan jag ju börja skriva den :)

  10. Det var en glad överraskning! Grattis!

  11. Det är så himla sorgligt, varför kan man inte unna andra beröm?
    GRATTIS säger då jag! Välförtjänt!

  12. Grattis Tomas! Åtminstone jag skulle vara stolt!

  13. tomaskarls Says:

    Kicki: Nåjoo… Tack bara! :)

    Kerstin: Hmmm… jo.

    Dr M.: Jo, visst är jag det :)

Kommentera

