Feng Shui

För några veckor sen hade jag besök av en Feng Shui konsult. Jag visste inte att hon var Feng Shui konsult före jag hade släppt in henne och hällt i kaffet, och då var det för sent.

Jag vet inget om Feng Shui, så hon drog en föreläsning om grunderna. Grunderna i hur man ska möblera och var man ska hänga tavlorna för att nå framgång, lycka, rikedom, hälsa, ära, berömmelse och evigt liv.

Vi kunde tillsammans konstatera att hålan jag bor i inte var ett hopplöst fall. Här fanns möjlighet för en del energier att flöda fritt och må bra. Dock fanns rum för vissa förbättringar. Bland annat borde jag få upp en spegel som utvidgar min lägenhet till grannens bastu (!) Detta eftersom lägenheten, som den är planerad, hämmar min kreativitet. Men, menade konsulten, en spegel på väggen mot grannens bastu skulle avhjälpa detta.

Så idag har jag monterat upp en spegel på väggen mot grannens bastu. Nu sitter jag bara och väntar på att kreativiteten ska börja flöda.

Konsultens föreläsningsmaterial (Du kan klicka på bilderna för att se dom i ett större format)

Spegeln. Har ni sett! Man kan se grannen genom den.


14 svar to “Feng Shui”

  1. Spännande, hoppas du meddelar ifall du märker nån skillnad i kreativiteten :)

  2. Ajdå, jag är ju rädd för sånt där hokus pokus men jag hoppas att du fortfarande minns oss när du är gränslöst framgångsrik ;)

  3. Hej(a) Fantomen! Fin bild.

  4. tomaskarls Says:

    Jenny: Det kan jag lova att jag gör. Ännu har jag dock inte märkt någon skillnad. Men spegeln har väl inte hunnit verka ännu :)

    Ken: Hur skulle jag någonsin kunna glömma er!? :)

    Kat: Ja, det är en fin bild. Det är inte jag som har ritat den. Men den har en speciell plats i mitt liv :)

  5. Ja, jag också funderat över det där, om det faktiskt är nån skillnad. Jag lider ju av milda tvångstankar, såsom att jag måste göra en viss grej ett visst antal gånger annars kommer jag att ha otur (eller dylikt). Jag är alltså väldigt mottaglig för möbleringar som leder till lycka och framgång. :)

  6. tomaskarls Says:

    Liza: Ja, vem vet?! Kanske det skulle löna sig att skuffa TV:n lite åt vänster :)

  7. Av antalet blogginlägg att döma, har de facto kreativiteten börjat flöda. Trevligt.

  8. tomaskarls Says:

    Kat: Ja men, jag vet inte om man kan skylla det på spegeln. Den har ju bara varit uppe ett dygn :)

  9. Ja hur ska vi då förklara saken? Ljuset? Vårflod? Någon propp som har gått (nej då blir det visst tvärtom)..

  10. Hm… jag har en bok som heter något med Rensa och röj och som jag inte visste baserade sig på feng shui förrän jag läste den. Jag har lite svårt att tro på det där. Eller, ska vi säga, det är mera mitt trotsiga, obstinata inre som protesterar mot att någon skulle ha rättigheter att komma med ”objektiva” synpunkter på hur man möblerar osv. Så jag tror att jag låter bli att kolla… :) Samtidigt som det kittlar fantasin att pröva. Undrar om vi borde ta fram den där boken, maken och jag, nu när vi ska göra om sovrummet…

  11. tomaskarls Says:

    Yvonne: Like it or not, det är universums energier vi talar om här. De bryr sig inte i om du spelar hard to get :)

  12. Jag köpte en bok om feng shui och det lät väl bra tills jag kom till kapitlet om att rensa röran inuti = ta lavemang. Där gick min gräns för att låta energierna flyga fritt

  13. Skrattar så tårarna trillar åt fengshui-lavemanget. Det var dagens bästa so far.

  14. tomaskarls Says:

    Maria: Jag kanske hoppar över det kapitlet.

Kommentera

