Turkar och Greker

Det här var ganska lustigt. ”Turken” på bilden som finns på burkarna med turkisk yoghurt har visat sig vara grek. Vilken miss! Undrar förresten om det faktiskt är turkisk yoghurt i burkarna? Hur kan man egentligen veta det? Tänk om det är bosniskt fil?!

Det här med turken som var grek fick mig att tänka på en scen ur Göta Kanal (den första filmen) där en man med grekisk härkomst anklagas för att vara turk och blir väldigt förnärmad.

Den här greken på bilden är nu mycket upprörd och vill stämma mejeriet på 50 miljoner SEK. Och man kan ju förstå att han är upprörd. Det är lätt att sätta sig in i situationen. Tänk om man plötsligt fick veta att ens bild fanns på en förpackning med svensk falukorv som säljs i Turkiet!

Undrar förresten hur det är med den här tanten? Är hon verkligen grekiska? Jag tycker hon ser lite rysk ut. Tänk om det är en rysk tant som ser så där glad ut för att hon just halsat ett helrör Vodka i stället för en grekisk tant som ser så där glad ut för att hon just ätit en liter grekisk yoghurt!

Spelar: Eric Clapton-Cocaine

7 svar to “Turkar och Greker”

  1. Tankesultanen Says:

    Haha.. läste om detta i går och tänkte då att DETTA kommer Carlos att skriva om..! Så rätt jag hade!! ;)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Är jag så förutsägbar?! :)

  3. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Jag har lärt mig din humor.. ;)

  4. Förstår att greken blev sur… tänker själv hur det skulle vara om det fanns nån Jakobstadsyoghurt och man hade satt en bild av en Kokkolabo på den burken :D

  5. tomaskarls Says:

    Hörrö yrbollen, ta en sup och slappna av, nu är det sabbath :)

    Yvonne: Ja, det var en mycket mer beskrivande paralell :)

  6. Äh, det står ju Turkisk yoghurt på burken och inte att den innehåller en turk ”personen på burken har med innehållet att göra”
    Människor ser chanser att snika till sig pengar på vad som helst. Jag är glad att jag dissat turken. greken är mildare i smaken.

  7. tomaskarls Says:

    Maria: Du är så förstående… :)

Kommentera

