Feng Shui II

Feng Shui konsulten var hit på middag i lördax (Nä, vi är inte ihop och vi håller inte på att bli det heller. Vi är ”bara” goda vänner som har mycket att tala om och brukar lösa världsproblemen över några flaskor vin ibland, maten är en bra ursäkt för att för att pimpla vin och passar oxo bra att skölja ner vinet med).

Anyway, efter några flaskor vin kom hon på att soffan och bokhyllan borde byta plats. De stod i fel shackra (elä nååå…), menade hon, och blockerade viktiga energier. Eller kanske var det att energierna styrdes snett? Jag minns inte… Mina blommor (båda två) stod oxo på fel ställe.

Så igår på eftermiddagen tog jag tag i saken och möblerade om här. Soffan och bokhyllan/hyllan med en massa skräp i bytte plats. Jukkapalmen och den andra blomman (somjagintevetvaddenheter) flyttade jag oxo.

Nu väntar jag bara på vad som ska hända, vilka vändningar livet ska ta. Spännande! Ännu har inget hänt.

Före. Upfuckade energier. (Klickar man på bilderna blir de större.)

Före II

Under construction. Tänk vad mycket damm man har som man inte vet om annars! Om inte annat så får man ju städat lite mera noggrant när man jobbar med att förbättra Feng Shui faktorn i sin lägenhet.

Efter. Det finns vissa saker att jobba på ännu när det gäller inredningen här. Men jag har ju fått upp gardiner iaf! I Hesa bodde jag fyra år utan gardiner.

Efter II. Den här bokhyllan gillar jag inte. Det känns som att den har en dålig karma. Den ska nog bytas ut i något skede.

15 svar to “Feng Shui II”

  1. hon hade nog rätt den där feng shui-tanten. ;) blev mycket bättre! å andra sidan tycker jag soffan också sku gå att ha där den står i ”under construction”bilden. men det kan ju hända den sku vara i fel bagua eller nåt…:) Fin soffa förresten! Å du har rätt, bokhyllan har kanske lite dålig karma. :)

  2. E nog inge bra feng shuiat i mitt hem konstaterade jag just när jag såg på ”konsultens” föreläsningsmaterial. ajajaaj…Borde kanske anställa henne å feng shuia lite här tror jag. hmmm. e liksom lite fel byggt här från början. å int ha jag väl gjort saken bättre med prylar jag heller…

  3. Kan du skicka hit din feng shui-expert också? Det där såg ju bra ut! Här lider vi också av uppfuckade energier.
    Jag har mycket vin och många världsproblem att lösa också!

    Och jag tror att vi har samma bokhylla.. fast olika sidohyllor..men det där i mitten är lika iaf. :)

  4. Vilken fin soffa… den har jag inte sett, kommer jag på :)

  5. tomaskarls Says:

    Jolle: Ja, det blev absolut bättre. Jonä, soffan skulle inte kunna stå där den står under flytten. Just där ska det vara fritt så att energierna får spela fritt.

    Jag tror hon jobbar ganska långt på bara vin :)

    Jenny: Som sagt, konsulten jobbar ganska bra med bara vin som morot :)

    Det är egentligen syrrans hylla det där som följde med när jag flyttade från hennes lägenhet och hon inte var hemma :) Som sagt, den ska bytas så småningom, bara jag hittar någon som passar in i energierna här :)

    Yvonne: Tack! Jag har väl haft den där nu i ca. ett år.

  6. Det ser bättre ut som du har det nu. Kanske de ligger nåt i de där Feng Shui.

    Annars så ser det ut som att din andra växt är nån sorts Kalla; kanske en Fredskalla?

  7. tomaskarls Says:

    Sumppis: Ja, du har rätt, det blev bättre som det är nu. Egentligen har den här inredningen varit under construction sen jag flyttade hit för ca. ett och ett halvt år sedan :)

    Angående blomman, så gissar jag att du frågade blivande frun din. Eller kan du sånt? :)

  8. Lite tomt på väggarna. Var är tavlorna?

  9. Jag behövde inte fråga henne, för växterna är ju ganska viktiga hos oss så jag har börjat lära mej namnet på dem :)

    Dessutom; den enda växten vi har hemma hos oss som jag kan kalla min egen, råkar vara just en fredskalla. Den har jag haft sen jag var studerande och bodde ensam, och den lever ännu! ;)

  10. Ja, nu har rummet kommit i balans med alltet. :) Riktigt stiligt är det också. Meddela genast då/om du märker några skillnader! Angående tavlorna så trivs jag/vi också bättre med ”rena” väggar. :)

  11. tomaskarls Says:

    Maria: Tavlorna är omålade ännu. Jag väntar på effekterna från Feng Shui (första inlägget), dvs den ökade kreativiteten ännu för att kunna åstadkomma dom :)

    Sumppis: Just så… :)

    Liza: Ja, jag lovar att meddela om det kommer några skillnader, om de inte är för oanständiga alltså och inte kommer igenom självcensuren :)

  12. Det ser ut som en trevlig ungkarlslya, men det där soffbordet ser lite smått ut. Eller så är det något med mattans placering som inte stämmer med bordet.

  13. tomaskarls Says:

    Kicki: Du har rätt. Mattan och soffbordet är i obalans med helheten, alltså fel. Jag konstaterade det när jag möblerade om nu. Men jag kom inte på någon lösning så där på rak arm. Så jag jobbar på det… :)

  14. Erika-Kusinvitamin Says:

    Hade jag vart du så hade jag lagt mattan åt andra hållet, dvs. längst med soffan och bokhyllan..

  15. tomaskarls Says:

    Erika: Va roligt att se dig här! :) Jag testade med mattan den vägen och det är ett alternativ. Men jag tyckte att den kom så långt på sidan om soffan. Syns kanske inte så bra på bilderna. Hmmm… men det kunde jag nog testa ändå.

Kommentera

