TJ 83

Igår hade jag en lite annorlunda träningsdag.

Första passet var ett mentalt träningspass. När jag åkte till Byhåla svängde jag av i Kvevlax och körde den del av tävlingssträckan som är så gott som obekant för mig, dvs. Kvevlax-Skatila-Lillkyro-Tervajoki-Vörå. Det gäller ju att veta vad som väntar, memorera varje kurva, backe och grop i asfalten. I Tervajoki körde jag vilse och hamnade sist och slutligen på fel väg till Vörå (om det nu kan finnas något som en ”rätt” väg till Vörå). Nå, bättre att köra vilse med bilen än att göra det med cykeln efter att man har cyklat 80-90 km. Det känns som att gårdagens mentala träningspass var mer nedbrytande än uppbyggande, för nog blir det himla långt att cykla :-/

Det andra passet bestod av fysisk träning. Det gick av stapeln mellan kl. 0300 och 0400 på kvällen/natten/söndag morgon. Förlovningsfesten jag var på hölls nämligen på Vinlax. Ni som har lite lokalkännedom om Byhåla vet att det ligger en cirkus 5 km från centrum. Fint ställe, men lite avsides när man inser att det inte går att få tag i en taxi mitt i natten, vilket det alltså inte gjorde. Så då var det bara att sätta igång och gå. Det blev en timmes rask promenad in till centrum, och därifrån en kort cykeltur ut till Bodholmen och föräldrahemmet. Som tur var hade jag laddat upp med mycket kolhydrater i form av öl under kvällen före promenixen. Sällskapet var oxo trevligt och väldigt snacksaligt, antagligen delvis tack vara samma uppladdning.

Men speciellt det andra passet var ganska krävande. Så idag har jag haft en vilodag, en dag med många gäspningar och djupa suckar. Vilken tur att man har ledigt hela veckan. Just det, du läste rätt, vissa har ledigt HELA VECKAN.

Spelar: Stirb Nicht vor Mir-Rammstein

Detta bildspel kräver JavaScript.


9 svar to “TJ 83”

  1. Låter skönt.

  2. tomaskarls Says:

    Vilket? :)

  3. Alltihop, eller hur, Kat? :)

  4. tomaskarls Says:

    Yvonne: Det andra träningspasset hade jag klarat mig utan :)

  5. Bra pedväder tycks du få i veckan också.

  6. tomaskarls Says:

    Japp! Tack för det vädergudarna!

  7. Det är ju för tusan Sharleen från Texas som sjunger i Rammstein-låten. Det var oväntat!

  8. tomaskarls Says:

    Är det?! Det visste inte ens jag. Alltså sångerskan från bandet Texas?! I’ll be damned!

  9. tomaskarls Says:

    Ja, nu när du säger det så hör jag tydligt att det är hon. Där ser man…

Kommentera

