Kvällens käk

Kvällens käk är ett säkert kort. Det här blir bra nästan hur man än vrider och vänder på det.

Det här behöver man:

Kycklingfiléer

Vitlök

Parmesanost

Grädde

Kycklingbulijong

Salt

Peppar

Man saltar och pepprar filéerna och slänger ner dom i en form. Sen river man upp passligt med parmesanost, så att det täcker filéerna. Pressar en vitlöksklyfta över varje filé. Häller grädde bredvid och smular ett par kycklingbuljongtärningar bredvid. In i ugnen 45 min på 175 grader, et voilá! Kan bara serveras med ris, tex…

2 svar to “Kvällens käk”

  1. Detta Tomas är ett av mina favvorecept och alltid en hit! Jag brukar laga potatisklyftor i ugn till på ekåJepopääror! :)
    Nu blev jag ju hungrig….

  2. tomaskarls Says:

    Jo, det stod faktiskt klyftpotatis i receptet men jag laga ris den här gången. Jonämen, gott är det :)

Kommentera

