Fartdårar

Det kunde ha varit den här dåren jag såg idag. Jag var ut och gick till Smedsby. På tillbakavägen, där i bölesvackan, uppförsbacken efter nerförsbacken efter Piffi när man kommer norrifrån, hörde jag mitt i allt en motorcykel vråla till bakom mig. Så, tro det eller ej, mitt i allt kommer motorcykeln vrålandes förbi mig PÅ BAKHJULET. I kid you not! Snubben körde på bakhjulet i hög fart mitt i trafiken. Han hade säkert fortsatt längre om inte motorn börjat hacka.

Åkej, om folk vill ta risker och känna adrenalinet flöda och riskera liv och hälsa så ska dom göra det. Men det som jag inte kan tåla är när folk gör det genom att äventyra andra människors säkerhet. Det är bara idiotiskt!

Det var dagens moralpredikan.

2 svar to “Fartdårar”

  1. tomaskarls Says:

    Amen!

Kommentera

