TJ 61, Eller Två Månader

Sista maj har vi idag, och det är exakt två månader till D-Day. En bra dag att summera upp månadens träning.

Kilometerräknaren stannade, i och med dagens Giro, på 468,5 för maj. Det är 31,5 km från målet på 500 km som jag hade satt upp för den här månaden. 500 km bara för att det är ett jämt och passligt tal. Jag skulle bra ha nått upp till 500 oxo om det inte hade varit för att det blev en hel del annat program senaste helg som gjorde att förra veckans kilometrar blev färre än planerat. Dessutom var det lite skralt under första veckan av maj. Men, 468,5 km får man väl vara nöjd med ändå, utöver det har jag ju avverkat några spinningpass oxo.

Dagens Giro var annars ganska segt. Fan vad det blåste! Det var en sån dag när det kändes som att det var motvind hela tiden. Det susade i öronen och pedalerna gick trögt både på ditvägen och hemvägen. Kanske lite mer sus och lite tyngre på hemvägen. Men något flyt var det inte. Dessutom hade jag för mycket kläder på mig. Det är svårt att veta vad man ska sätta på sig när det är sånt här omväxlande väder. I-lands problem…

Visste ni att det ska vara ca. 7 bars lufttryck i däcken på en landsvägscykel. Det är mer än tre gånger det tryck som finns i en bilring. Cyckeldäcken måste pumpas ungefär vart annat eller vart tredje Giro.

4 svar to “TJ 61, Eller Två Månader”

  1. då är det nog tur att jag inte har nån sån cykel… jag som är urusel på att pumpa :-/

  2. tomaskarls Says:

    Du har kanske en dålig pump?!

  3. Tankesultanen Says:

    Att pumpa är inget kul.. speciellt inte tidig vår då man ska ta ut peden för första gången för säsongen. Av någon märklig anledning är det alltid så att man ba pumpar förgäves.. till slut ser man att någon punkat hela däcket.. ;)

    Hmm.. egentligen borde smileyn ha varit åt andra hållet cause this was a sad story..

    Oki, nu måste jag se ut som att jag intresserar mig för konferensen.. :)

  4. tomaskarls Says:

    Tank: Verkligen sad :(

Kommentera

