TJ 51

Det går inte så bra med det här cyklandet just nu. Jag vet inte om jag har cyklat för mycket eller va det är frågan om. Men SÅ mycket har jag ändå inte cyklat tycker jag.

Men i lördax gick något definitivt snett. Det var antagligen en kombinarion av för mycket cyklande, för lite mat före cyklandet och dåligt val av återhämtningsdryck. Efter cyklandet och hela söndagen var jag som ”en smätta flugo”, som min kära mor brukar uttrycka det. Totalt urlakad på energi.

Det satt delvis i hela måndagen och tisdagen oxo, fast det avtog. Igår tyckte jag ändå att det var dax att cykla igen. Men ungefär vid samma ställe efter Gerby kände jag att krafterna sinade. Jag fortsatte ändå, dock lite kortare denna gång. Men under hela Girot kände jag mig slö och skulle helst ha stigit av cykeln och lagt mig och sova i vägdiket.

Puh! Någon som vill köpa en cykel? Nä, ja skoja bara…

Jag borde kanske vila ordentligt länge och se om det hjälper. Men det är sånt som det är lätt att råda andra att göra men svårare att leva efter själv. Jag börjar känna mig stressad av att nummern efter ”TJ” minskar hela tiden.

Spelar: Alter Mann-Rammstein

Så här skulle jag ha velat göra på Alskatvägen igår, fast på sidan om dårå.

7 svar to “TJ 51”

  1. Ja, ibland blir man bara heeeelt däckad och all energir liksom bara runnit ur en. Det kommer nog tillbaka. Gör nåt kul, ät nåt gott, drick lite vin eller nåt sånt så ska du se att du blir taggad igen! :)

  2. Om jag förstår saken rätt finns det väl olika långa sträckor att välja mellan då på dagen D. Ingen hänger dig väl om du väljer en kortare än vad som ursprungligen var tänkt. Bätttre det än att gå omkring och känna sig stressad (i onödan).

    Låten är helt ok. Börjar tycka att de är helt ok Rammstein. Tänka sig.

  3. Enligt en av de förträffliga böcker jag har använt som hjälp vid min (löp)träning kan man göra följande:

    – hålla en veckas paus från all slags träning. (Vill man nödvändigtvis röra på sig för att inte börja klättra på väggarna kan man ta lugna promenader i kombination med lite stretching.)
    – efter viloveckan inleder man helst med någon annan typ av träning än sin huvudgren. Alltså t.ex. ett styrketräningspass eller stavgångspass i ditt fall.
    – se till att du i fortsättningen har tillräcklig tid för återhämtning mellan dina Giron. Dvs. minst en dags paus mellan varje tillfälle, tre träningstillfällen per vecka.
    – följ inte ditt träningsprogram slaviskt, utan lyssna på din kropp. Träningsprogrammet ska inspirera, inte tortera.
    – undvik stress, sov tillräckligt…
    – drick tillräckligt med vatten, också under vilodagarna. Minst 1,25 liter, även om du bara skulle sitta stilla.

    ”Tsemppiä”, det blir nog bra!

  4. Tomas.. Kaffe är inte en bra återhämtningsdryck! ;)

    Nej men, du ska tänka att det hör till träningen att vila emellan, så kroppen hinner bygga upp sig och bli ännu starkare.
    Men som sagt.. alltid lika lätt att säga – men man vill ju inte riktigt sluta träna när man känner att motivationen finns. Ta lite lugnare pass en stund eller vila helt och du ska se att det går bättre sen. Lyssna på kroppen är regel nr 1!

  5. tomaskarls Says:

    Liza: Jo men,… *harkel* drack vin var just vad jag gjorde i lördax :)

    Men jag förstår hur du tänker :)

    Kat: Jo jag hänger mig själv om jag inte cyklar den längre nu när jag har ställt in mig på det. och fort ska det gå :)

    Klart att låten är bra! Rammis har många bra låtar, några som inte är lika bra oxo.

    Yvonne: Ja, det där låter ju vettigt…

    Jenny.. Jag drack inte kaffe utan lie *viskar* Doppelbock, sen lite vin oxo. Men jag var inte bakis på söndagen, bara så du vet :)

    Ja, du har helt rätt. Men det är, som du oxo säger, svårt att bromsa när man faktiskt är motiverad.

  6. Tankesultanen Says:

    Varför kör du inte bara någon annan sport så länge som du inte orkar cykla? Typ spela schack! :)

    I höst får du inte missa en ny serie som börjar på SVT! För i en scen kommer en snubbe att stå och ropa utanför min dörr..! ;) Kvarteret Skatan är ju på Näset där jag bodde tidigare.. nu gör de en ny film i mitt nya kvarter! Skål! :)

  7. tomaskarls Says:

    Tank: Ja schack kanske skulle vara något att varva med :)

    Jonä, den serien får jag inte missa då…

Kommentera

