Någon som…

… vill komma hit och stryka några skjortor?

Jag tvättade dom igår och nu skulle de behöva strykas. Men finns det något tråkigare och mera meningslöst än att stryka skjortor? Knappast… Suck!

Anyone???? Belöningen blir generös.

13 svar to “Någon som…”

  1. En bekant till mej var i samma knipa, men han sa att strykandet blir mycket gemytligare ifall man tar en cognac före. Nåt att testa kanske? :-)
    Samma knep lär fungera för diskande också.

  2. När är deadline då?

  3. tomaskarls Says:

    Sumppis: Det funkar säkert bra. Jag har nog använt mig av den metoden någon gång. Men jag tycker inte att man kan börja dricka cognac på en söndagskväll eller alla gånger man diskar. Dessutom var det många skjortor så jag skulle ha varit ganska packad innan jag varit färdig :)

    Kat: Nå, den är lite flytande :)

  4. Tankesultanen Says:

    Får ni inte avdrag för hushållsnära tjänster i Finland? Anlita någon billigt! Min farfar brukar t o m få sina jalingar strukna efter varje tvätt.. ;)

  5. tomaskarls Says:

    Tank hördudu, det vet jag inte om man får… Jag har aldrig behövt ta reda på och jag hade tänkt betala svart :)

  6. Jag brukade låta min dotter stryka skjortor…

  7. tomaskarls Says:

    Maria: ”Brukade”. Fick hon nog?

  8. Hoppas du har avklarat det där vid det här laget…
    Gillar ingången/hallen (om det är det det är) till din kämppä! :)

  9. Jag har t-shirts… men jag stryker pajens skjortor för annars kör han dom till hans 80 åriga morsa. Det är inte rätt!

  10. tomaskarls Says:

    Liza: Jag strök en på söndag kväll när ingen anmälde intresse, och ikväll ska jag stryka en till, kanske två :)

    Ja det är ingången/hallen. Ytterdörren finns till höger om skjortorna längst till höger. Tjaaa, det är väl en helt ok ingång/hall. Men det hänger inta alltid en massa skjortor där :)

  11. tomaskarls Says:

    Maria: Nej det är inte rätt. Min morsa är bara 60 men det skulle inte falla mig in att köra dom dit.

  12. Jag brukar stryka efter behov, så blir det ett eller ett par plagg åt gången. Hänger alltså in blusar och byxor skrynkliga och tar fram dem när jag behöver dem och stryker.
    Gubben får stryka sina själv:)

  13. tomaskarls Says:

    Kicki: Det gör jag i praktiken oxo. Men ibland har jag såna där illusioner om att jag skulle stryka allt på en gång :)

Kommentera

