En Midsommardikt

För lite bakgrund till det här inlägget se Lizas blogg.

Liza, det blev en politiskt laddad dikt i år. Jag vet att du inte håller med, men det får du tåla :)

————————————————————————————————————————————————————————-

Midsommardikt 2010

Växthuseffektens effekt är låg,

människorna huttra och frysa.

Fast vi mot midsommar dansen går,

termometern får många att rysa.


Al försökte redan i går,

att våra hjärtan frysa.

Säga vad vi får och inte får,

utan ett tvivel hysa.


Nu man sig frågan ställa får,

åt vem man egentligen ska fnysa?

Men bara några år nu går,

sanningens lampa ska lysa.


12 svar to “En Midsommardikt”

  1. *klapp*klapp*klapp* :)
    Den blev ju riktigt bra!
    Men vad menade du med att jag inte håller med?

  2. tomaskarls Says:

    Liza: Puh! Jag fick lite prestationsångest där en tid under författandet :)

    Jag hade för mig att vi diskuterade den påstådda växthuseffekten en gång och du var hårt för att allt som Al Gore & co. försöker tuta i oss stämmer och jag var hårt mot. Men det är möjligt att jag blandar ihop dig med någon annan nu. Det var bara det :)

  3. Midsommarnattens köld är hård
    alla vi rysa och frysa.
    Nu då vi på norra halvklotet sommar har
    är det vid sydpolen vinter och korta dar.
    Där har isens mängd börjat öka.
    Orsaken till det får vi fortsätta att söka.

  4. tomaskarls Says:

    hsg: *klappklappklapp* Jag ser att du valde samma tema som jag :)

    Tack för länken!

  5. Bra dikt!
    Den här sommaren verkar bli som sommaren 1987. Kall o mycket mygg o knott.

  6. Ahh, just det ja! Det var nog jag jo…ok.
    :)

  7. tomaskarls Says:

    Tack SyM! Men hur kan du minnas hur sommaren 1987 var?! Jag minns knappt att det var sommar då :)

    Liza: Det var väl det jag tänkte :)

    • Ja du, du var kanske bara 12 då! Och jag ”lite” äldre…, men jag minns sommaren jag fyllde 10, för då regnade det hela sommaren, utom när vi var i Vörå och Oravais. Där skiner visst alltid solen?

  8. ärligt talat fattar jag ingenting? vad menar du med att bebisen babblar samtidigt som växthuset växer och jag ba sitter här och ba : wtf?!?! förklara så en sexig tonåring kan fatta vad du menar tack hejdå puusss har en bra dag älskling :* vi ses när du kommer hem kram från din älskade hustru Eva … .**<3

  9. tomaskarls Says:

    EVA: Ta dina piller nu! Du vet att du måste.

Kommentera

