TJ 38

(Jag skrev det här inlägget igårkväll men kunde inte posta det pga nätet krånglade. Därför är tempus i texten rätt fast det postas nu, torsdag morgon. Såheså…)

Idag tog jag mig i kragen. Jag kände mig inte så värst inspirerad att göra något när jag kom hem idag heller, men ändå så pass lite oinspirerad att jag kunde tvinga iväg mig ut en sväng, tyckte jag.

Jag svängde in till Singsby. Efter en bit på singsbyvägen inträffade något lustigt. En rullskidåkare dök upp framför mig, han skidade i samma riktning som jag cyklade. Han tog upp 1,5 av 2 tillgängliga körbanor. Samtidigt dök det upp en lastbil i mötande trafik, som alltså körde i den lediga halva körbanan. Jag hann redan tänka att ”Nu smäller det”, men skidlöparen slank smidigt undan så lastbilen klarade sig.

Nu kommer vi till det lustiga. Lastbilen hade en snöplog på sidan, en sån där som de plöjer de yttersta snökarmarna med på vintern. Och det lustiga var att den var i användning. Lastbilen plöjde vägrenen en dag före midsommarafton. Gruset sprutade och dammet yrde. Så mitt i allt fann jag mig cyklandes i en sandstorm i Singsby. Är inte det ganska lustigt?!

Det som inte var så lustigt var när jag lite senare, för andra gången i år, blev omcyklad. Jag trampade på i en helvetisk motvind på Singsbysläääto (som någon kallade den). Vinden tjöt i öronen så jag hörde ingenting. Då mitt i allt, dök det upp en snubbe i ögonvrån. Sakta men säkert trampade han förbi mig och sa ”Hej!”. Det var inte alls roligt, eller hur?!

Some live action from Medvind

9 svar to “TJ 38”

  1. Nå men fint att du tog dig ut i alla fall! bra jobbat! Är det en video av dig då du cyklar eller?
    Så, måste jag (punktkn*llaren) påpeka/undra om det kan kallas ”Live” då det är en inspelning som visas efter att det inspelade hänt? ;P

    Ha det fint!

  2. tomaskarls Says:

    Liza: Japp, det är jag som cyklar.

    Du har rätt. ”Live” är missvisande i det här fallet eftersom det är bandat. Jag gissade att någon skulle påpeka det, jag gissade på Tankis. Anyway, jag tyckte det lät så bra så jag skrev det ändå :)

  3. Det var förresten v’ldigt svårt att skriva ”punktkn*llare!. Blev tvungen att googla då jag blev osäker på om ”punkt” ska srkivas med k eller g. Det redde upp sig. Tack google. :)

  4. tomaskarls Says:

    Men det andra ordet kunde du flytande?! :)

    Förresten heter det ”skrivas”, inte ”srkivas” :)

  5. Tu ska hald i styre me båd händer tå du pedar.

  6. Och detdär sista med Hej-snubben var jätteroligt :)

  7. tomaskarls Says:

    Kat: Vanligen gör jag det. Men nu tänkte jag latja till det lite när jag filmade. Men jag var på vippen att krascha där eftersom det blåste så. Det hade varit någå att visa upp, en video med en krasch :)

    Det var inte alls roligt att bli omkörd av en snubbe som säger hej.

  8. Nej jag vill inte se någon video med en krasch så håll i styret för tusan..

    Litet roligt var det … väl …:)

  9. tomaskarls Says:

    Inte det minsta roligt….

Kommentera

