R.I.P. Bloggenpunktfi

Bloggenpunktfi, där jag inledde min bloggkarriär under eget namn för snart fyra år sen, har kraschat.

Fast det redan är länge sen jag flyttade bort min blogg därifrån känns det väldigt tråkigt att sånt här händer. Jag förstår inte heller riktigt hur det kan hända. Ok, att en server kraschar, men att senaste säkerhetskopian är från oktober 2009. Hallå!? Det borde ha kunnat undvikas.

Det här sätter igång många tankar om bloggande i allmänhet och väcker många minnen från den första tiden jag bloggade (som jag egentligen helst glömmer), men to be honest orkar jag inte samla ihop dom tankarna och strö ut dom här över tangentbordet att sugas upp till skärmen just nu.

Men det är inte slutet på världen. Låt oss lyssna på en finsk låt, vars text jag alltid har tyckt andas en viss framtidstro, hopp…

Kommentera

