Morgonbabbel

Jag lever fast jag inte skriver så mycket för tillfället. Jag har inte så mycket att säga. Det känns som att det är mest jobb nu, fast det väl egentligen inte är så mycket mer jobb än annars. Men det känns mer när de flesta är på semester och vädret är högsommar, omniförstårvadjagmenar….

Dax att göra sig redo för en ny inspirerande dag på Iso W. i logistikens och transporternas fantastiska värld. Härligt!

En bra uppvakningslåt.

7 svar to “Morgonbabbel”

  1. Tankesultanen Says:

    Tänk hur många tiotusentals kronor du tjänar in under den tid vi andra använder upp vår semesterpott..!! ;)

    På jobbet undrar de hur många veckor jag kan vara borta innan jag är blase.. högsta oddset ligger på 2 veckor! ;) Men än så länge går det bra, jag har shoppat kläder för 4 lakan och i dag är det my private beach som gäller! Men visst börjar det klia i fingrarna att få jobba lite igen! ;)

  2. Okej. Jag är vaken. Tror jag. Jo, jag är nog vaken. Ungdomslokaler på menyn.
    Förresten bara något år sedan jag lärde mig tycka om Rage… och detta tack vare spotify förstås och mitt dåvarande jobb ;)

  3. Gaah… ”klia i fingrarna att få jobba lite igen…” blir så förskräckt över Tankis kommentar att jag glömmer själva inlägget :) Men, det är ju bra att folk jobbar när andra har semester. Samt att en del gillar sitt jobb och vill tillbaks (om det var skrivet på allvar??). Jag gillar mitt jobb men längtar inte tillbaks… och snart har halva ledigheten gått.

  4. Tankesultanen Says:

    Klart att det var skrivet på allvar Yvvan-luv! Men jag håller abstinensen i schack genom att gå in på mejlen i bland, hålla koll på klurigheter jag vet att kan uppkomma och förvarna kollegerna vid behov.. ;) Du måste ha börjat din semester tidigt? vad skönt för dig som snart får arbeta igen! ;)

    Förresten tycker jag nästan om detta oljud som du Carlos kallar för musik. Socialporr när den är som sämst. Men det var inte första gången jag hörde denna lilla trudelutt.. :)

  5. tomaskarls Says:

    Tank: Jag tjänar inte en enda krona, bara euron. Dom bara flödar in!

    Ken: På tiden att vakna den tiden!

    Yvonne: Det här börjar mer likna ett diskussionsforum för er, än en blogg för mig. Största behållningen folk får av mina inlägg är att ni får mer space att skriva på.

    Tank: Du är som min kollega som tvingas ha ledigt nu och vars jobb jag sköter. På mornarna märker jag att han har kollat sina mejl (som jag håller koll på nu) via telefonen och svarat själv på vissa.

  6. Tankesultanen, med simultankapacitet.. ;) Says:

    Haha.. jag hade faktiskt varit försiktig med att göra som din kollega om jag hade haft någon annan som vikarierade mig. Men det är svårt det där med att släppa greppet, I know. Och nu har jag ingen som vikarierar mig, bara några som tar hand om akuta situationer som kan uppkomma, och då känns det mer ”nödvändigt” att hålla koll. Och så var det det där med att det är så kul att arbääta förstås..! :)

    På tal om diskussionsforum så ska jag snart ha ett annat diskussionsforum för mig och Yvvan, för snart finns jag på Fejan!! :)

    Men nu ska jag fortsätta kolla fotboll!!

  7. tomaskarls Says:

    Tank: Du, den 30.7. släpper jag greppet totalt, det lovar jag dig.

    På tiden att du vaknar upp till 2000-talet och går med i fejan. Men vadå ”snart”? Vad väntar du på? Hur länge kan det ta att regga sig? 5 minuter?!

Kommentera

