Nattens sanndröm

Jag kollade inte på VM-finalen i fotis igår. Jag är inte intresserad av fotis, men jag hade i ett svagt ögonblick tänkt att jag ändå skulle kunna kolla i rent allmänbildningssyfte och för att nu var Spanien var ett av lagen. Men det gjorde jag alltså inte sist och slutligen.

Men kan ni tänka er! Inatt drömde jag två gånger att Spanien vann. Två drömmar till och med. Galet! Jag som inte bryr mig om fotis drömde en sanndröm två gånger om fotis.

Sen är jag glad att allt jag drämmer inte är sant.

Nu är det iaf dax att sluta drömma och att istället konfrontera det faktum att det är måndag morgon och att Iso W. väntar på mina tjänster.

Så här glad är jag inte för att det är måndag.

8 svar to “Nattens sanndröm”

  1. Jag brukar inte heller titta på fotboll, men tittade faktiskt en stund, innan det blev förlängning. Så nu blev det din blogg som fick upplysa mig om vem som vann :)

  2. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Jag drömde att jag sagt på Fejan att jag skulle till Riga.. och då jag kom hem var hela lägenheten urblåst.. ALLT borta! Är DET en sanndröm månne? ;)

    Är du allvarlig då du säger du inte kollade på matchen?? Och Yvvan-honey? Vad är det med er??? :)

  3. Vi satt i soffan och berättade för äldste sonen att Tomas helt säkert håller på Spanien. Trodde ju inte att alternativet att INTE titta fanns! Har du faktiskt varit till Spanien?

  4. tomaskarls Says:

    Yvonne: Det var egentligen en ganska lång stund då :)

    Tank: Jag är antagligen världens tråkigaste människa, så torr att jag nästa självantänder *tittar på min Dosojevskij samling som jag inte ska bläddra i ikväll heller*

    Ken: Klart jag höll på Spanien! Hur mycket mer kan man hålla på ett lag än att man drömmer dom fram till VM guldet?!

  5. Sidu sidu! ;-) Även måndagar går över. Och så kommer dom igen. Varför ser DU så glad ut då?

  6. tomaskarls Says:

    Anni, För att det var lördag, at the time. Nu är det en hel vecka till nästa måndag. Tänk det!

  7. Jag tittade en STUND, kanske en kvart… inte hela matchen fram till förlängning :) Det var LÄNGE för att vara jag.

  8. tomaskarls Says:

    Yvonne: Jaha, jaa.. Jag läste fel, läste ”Jag tittade en stund, fram tills det blev förlängning.

Kommentera

