The Zoo

Bor jag i en stad som heter Vasa eller bor jag i ett zoo? Svaret borde vara självklart men ibland frågar man sig.

Igårkväll när jag gick en sväng för att se lite av sommaren som tydligen pågår utanför kontoret på Iso W. träffade jag mitt i allt på en igelkott. Det var på pätkän med gång och cykelbana mellan Kyrkoesplanaden och Museigatan. Mitt i allt var det något som rörde sig i högra vägrenen. Jag stannade till för att kolla vad det var. Och det var en igelkott, som hade alla taggar utåt direkt den såg mig.

Bara lite längre fram, just vid biblioteket, såg jag nästa djur, en hare som sprang över gatan utan att se sig för. Jag tyckte den såg ganska malplacerad ut, med asfalten som bakgrund.

När jag kom in på gården där jag bor blev jag anfallen av en galen mås. Det är i och för sig inget nytt. Den har anfallit folk här från och till hela sommaren, men har hållit sig lugn nu en tid. Men igår var det dax igen. Från en klarblå himmel dök det ner en mås som ville döda mig.  Det slog mig, att kanske det är dårhusavdelningen av zooet där jag bor. Jag kanske passar bra in då?! Muha, muha, muhahahahahaaaaaa….

Någon som läser här som är tillräckligt gammal för att minnas dom här?


7 svar to “The Zoo”

  1. Är antagligen för gammal,men The Scorpions är helt underbara!Tack…
    72 årig skorpion

  2. Tankesultanen Says:

    Du fabulerar friskt à la Hitchkock..! ;)

  3. tomaskarls Says:

    Barbro: Inte kan man väl vara för gammal för musik heller! :)

    Tank: Jag brukar tänka på Fåglarna när måsjäveln attackerar på mornarna.

  4. Nåmen, vem sku inte minnas Scorpions! Dom var ju förresten på Rock-Perry för 4-5 år sedan! Helt fantastiskt bra var dom! :D
    Och vem är lördagens ”sjtärna”: Eppu Normaali…
    Inget fel dom dom heller men sku nog va kul med nåt lite större band…
    Trevlig helg!

  5. tomaskarls Says:

    Liza: Jasså! Var dom det?!

  6. Nå aijaa, var dom det! Å de va helt s*tans bra! Marken skakade… Synd att du missade det!

  7. tomaskarls Says:

    Liz: Oj! Så marken skaka till och med!? :)

Kommentera

