TJ 7

Idag satte jag personligt distansrekord genom att cykla 69 km i en och samma Vuelta. Jag siktade på 70. 70 för att det är ett jämt och bra tal just ovanför 67, vilket är sträckan för nästa veckas Botniacykling. Jag tänkte att jag cyklar ut mot Köklot och så vänder jag när mätaren visar 35. Men gissa vad som hände! Jo, när det stod 34,5 på mätaren tog vägen slut. Det är sant! Mitt i allt kom jag ut till en pittoresk liten småbåtshamn, men inte mera väg att cykla på. Så det vara bara att vända. Snopet! Men jag är ganska nöjd ändå.

Det är väldigt intressant det här med den mentala inställningen. Att cykla 69 km gick förvånansvärt lätt. Missförstå mig inte nu. Det var inte lätt. Men när man tänker på att ibland när jag cyklat 35 km har jag varit helt slut när jag har stigit av, och hade någon då sagt att jag måste cykla 35 km till så hade jag satt mig ner och gråtit. Men idag hade jag ställt in mig på att cykla långt. Redan under veckan. Hmmm…

Jag tror det här får bli sista Vueltan före nästa lördag. Kilometersaldot ligger nu på ganska exakt 1000 km, det får räcka. Nu gäller det att vila och samla krafter. Ytterligare ansträngningar ger inget mervärde. Eller vad tror ni? Ni som idrottar mycket och som läser här? Alltså inte du Tankis.

Medvind (cykeln) är så trött efter dagens ansträngning att den bara står på balkongen och flämtar och surar och vill inte vara med på bild. Så ni får nöja er med en bild på Medvind från när den var ung.

4 svar to “TJ 7”

  1. Tankesultanen Says:

    P g a dina oförskämdheter i slutet av inlägget märker du nu att du straffas genom att ingen kommenterar ditt inlägg. En bojkott är startad! ;)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Jag märker det. Jag känner mig utfryst. Det råder en talande tystnad här på kommentarfältet.

  3. Designern Says:

    … helt rätt av dej att köra ett långpass veckan före loppet, nu gäller det bara att vila och ladda med kolhydrater i mängder och putsa/smörja medvind så att den glider lättare fram på lördagen ;-)

  4. tomaskarls Says:

    Designern: Det var väl det jag gissade! :)

Kommentera

