TJ 1

All is prepared! Cykeln är putsad, cykeln är servad (lite, behövdes inte mycket) väskan är packad, infon är genomläst, alla lappar är ifyllda, ungefär 1000 km är cyklade, däcken är inte pumpade för det gör jag imorgon bitti för att det inte ska pysa ut under natten så att jag har maximalt tryck i däcken imorgon och kolhydrater är tankade. Har jag glömt något? Antagligen.

Jag gjorde ett mentalt träningspass idag på eftermiddagen när jag hämtade nummerlapparna och det andra stuffet från Norvalla. Jag körde tillbax till Vasa via Kaitsor-Hällnäs-Maxmo-Vassor, för att memorera varje backe, varje kurva och varje ojämhet i marken. Det var tur! Det hade nämligen satts upp skyltar redan nu hur man ska cykla och jag märkte att jag hade missuppfattat rutten. Jag trodde att man skulle svänga direkt till larvvägen i Vassor. Men icke! Man ska till Kuni och svänga oxo. Där ser man! Tänk vilken panik jag skulle ha fått imorgon om när jag märkt att jag missberäknat sträckan.

Nu önskar jag mig bara en god natts sömn och uppehåll imorgon. Bara det håller upp får det vara vilket väder det vill. Fast det är bastuvärme och fast det blåser. Sen är det ”bara å ååk”, som Stenmark sa.

7 svar to “TJ 1”

  1. Ha så roligt!

  2. tomaskarls Says:

    riku: I will!

  3. Första året jag var med (2007) så körde man också till Kuni, men istället för att köra tillbaka längs med riksen så for man via nån grusväg och kom ut på larven. Det var ingen bra grusväg heller, så de som hade tunna däck fick nog säkert köra riktigt försiktigt.

    Lycka till imorgon! :)

  4. tomaskarls Says:

    Tack Sumppis! :)

  5. men det där gav väl mersmak, 74 inte så illa väl…

  6. GRATTIS TOMAS! Kom just hem från en villa-keikka och kollad egenast hur det gått för dig! Bra jobbat! :D
    Hur känns det?

  7. tomaskarls Says:

    kan: Nä, inte illa. Gav mersmak….

    Liza: Tack! Det känns bra :) Skriver mer när jag kan samla tankarna lite bättre…

Kommentera

