Semesterbabbel

Två dagar har snart gått av semestern. Det känns inte riktigt som semester ännu, mer som att jag är på jobbet men inte är där fysiskt och inte har tillgång till datorn och inte vet vad som händer, och det om något gör väl en nervös. Lite svårt att reläxa, fast jag vet att det är en duktig snubbe som sköter mitt jobb.

Igår gjorde jag inte mycket vettigt. Jag gick en sväng på stan och åt sen lunch på Kaffehuset August,  ett väldigt bra lunchställe här i Vasa centrum. Rekommenderas! Jag gillar deras lunchmat. Den är nästan så bra att man kunde ha gjort den själv. Sen på kvällen när regnet hängde i luften, och ibland sipprade ner, hyrde jag en film. Men det visade sig att DVD skivjäveln var trasig. Så det blev ingen film…

Idag på förmiddagen var jag till gymmet för första gången på länge. Det är dax att inleda träningen för La Vuelta de Botnia 2011. En sak som jag måste ta itu med är att träna så kallat Core, dvs. stärka bålens muskler (mag och ryggmusklerna) så att man kan ”ligga” mer längs cykeln och minimera luftmotståndet. Sen ska X antal kilon bort oxo. Det är höstens projekt.

Efter det var jag en sväng till Byhåla och pryade som barnpiga genom att passa Lille A&A (syrrans pojkar) ett par tre timmar. Det var som att slängas in i en helt annan värld. Man känner sig väldigt uppskattad, och som en auktoritet. Det var Tomas som skulle lägga dinosauriepusslet, det var Tomas som skulle vara med och studsa bollen på gårdsplan och det var Tomas som skulle hitta de rätta bitarna till pusslet.

Att sånt… Så här detaljerade rapporter kommer ni inte att få för resten av semestern…

Grisen på bilden har inget med inlägget att göra. Den stod på vägen i Kimo i lördax sen eftermiddag när jag skjutsade brodern till Kyroboars, och han (brodern) undrade idag varför inte bilden dykt upp på bloggen ännu. Här är den!

5 svar to “Semesterbabbel”

  1. HAHA! Vilken gullig gris! Jaa, tack för det skrattet! Nu sover jag nog sött i natt.

  2. tomaskarls Says:

    Jenny: För all del! Nati, nati… :)

  3. Oj, hoppas grisen hittade hem…

  4. Hur går det med långroten? Plockat någon bukett ännu ? ;)

  5. tomaskarls Says:

    Yvonne: Jag tror ägarna var på väg att fixa hem den redan när bilden togs.

    Kat: Den växer väl och mår bra :)

Kommentera

